WOW vilken häst! bästa passet någonsin

Bild från träningen när mamma och pappa kom. Lite fin på bilden iaf. mobba inte hur jag sitter! hahaha                                                                       
 
i förrgår gjorde jag och Laguna vårat livs bästa ridpass. 
Vi var en sväng i ridhuset och vi var heeelt själva, ingen på läktaren och ingen annan som red. Och det är då jag konstenterar mig som bäst. När jag är själv och det bara är jag och hästen. Det är typ lite typiskt att det är så för då kan ingen filma när det går som bäst. 

Jag startade passet med mjukt och övergångar, jobb i mycket skritt m.m. äsch det går inte att å igenom passet punkt och prickat. Jag kommer inte ihåg. Men hon var så sjukt mjuk och avslappnad. fick ihop henne så fint, jobbade mycket med att hon skulle få med bakdelen i galoppen och inte låta det släpa efter. Alltså att hon ska jobba bakifrån och fram i galoppen. OCH FICK TILL DET SÅ HIMLA SJUKT BRA!! traven gick hon som en gud. Trampa under sig, konsenterad på var ända sak jag gjorde. Vi fick till skänkelvikningarna, öppnorna, slutorna såå bra. Hon var helt grym! Kunde göra super fina änkla galopp ombyten (galopp, skritt, galopp), super förvända galopper, öppna och sluta i galopp. Börjar få in henne i skänkelvikningar i galopp. Det är sjukt konstigt men på davy är han sååå mycket lättare att göra skänkelvikning i galopp än trav. Jätte konstigt. Men iaf det börja vi hitta. Hon börjar få tillbaka sååå mycket muskler och hon börjar hitta konditionen och orka mer. Så kul att se utvecklingen nu är vi satt igång henne igen. VIKLEN DRESSYR HÄST MIN MAMMA HAR! HELT GALET UNDERBART! vilket jobb mamma har gjort med henne. 
 
Halva passet var hon verkligen heeelt fantastisk underbar, hon har ALDRIG gått så bra med mig iaf. massor av dörrar öppnas verkligen när man få till ett pas. Man få så stora förhoppningar och taggar igång att tävla. 
 
Men andra halvan av passet efter jag låtit henne skitta på långa tyglar ett tag tappade vi vår lilla "bubbla", hon var säkert lite trött också. Men då kom iaf mamma och pappa. berättade vilken jäkla häst mamma har. men när jag sakt det kändes det som om jag fick press på mig att rida henne lika fint. så jag fick inte alls den där känslan med henne igen. Fick inte till det. Då blev jag lite stressad och arg på mig själv att jag inte fick till det och det känner ju hästen.. Dumma vickan. Så jag började ju bli arg på mamma och pappa (whuut liksom?) och det blev bara kaos. Jaja så kan det gå. Men det var lite surt att mamma och pappa inte fick se hur fanastiskt hon gick. jaja. Nu ser jag fram imot att träna laguna för tränare och börja tävla henne. Har några tävlingar på g faktiskt! både med davy och laguna i hoppning och dressyr. Men tävlingarna för ponny i dressyr börjar mer mot mars på dom tävlingarna jag vill va med på iaf. Ser fram imot våren! planerar mina första meeting! så kul! :D 

Kommentarer
Postat av: Tove Landberg

Vad hände med din header?💕

Svar: va? den ser väll normal ut? :) <3
Victoria Gadd

2014-01-04 @ 22:10:13
URL: http://supermantove.blogg.se
Postat av: Tove Landberg

Vad hände med din header?💕

2014-01-04 @ 22:10:14
URL: http://supermantove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback