KM 2011-2013

2011 startade jag mitt första KM samma år som vi köpte Davy. Jag hade varit med på 1 lokal dressyrtävling innan och då fick vi fina 50% snacka om att jag var glad då. haha Hade liksom ingen koll.
Nästa tävling vad KM och vi red LC. Vi red ihop 64% tror jag. Och så vinner jag skiten. Heelt galet. fatta hur glad lilla 11 åriga vickan va. Drömmen. Vi var inte med på något hopp- KM för vi var inte redo för 90 cm riktigt då. Vi var ännu på 80 cm. 
 
2011 KM mästare i dressyr på WRK
 
Nästa år alltså 2012 var jag tyvärr inte med på något KM på davy för han hade en liten liten skada så han vilade typ halva hösten. Så hösten 2012 var mitt och Lagunas. Vi två tränade upp oss. Vi var medd på vår första riktiga tävling på KM. Vi skulle bara starta LD 90 cm clearound. Vi gick felfria och papa sprang och efteranmälde oss till LC 1m. Vi skulle alltså debutera 1m också! Vi hade precis debuterat 90 cm så kör vi en till debut. Vi fick en felfri grund omgång. Jag bestämde mig för att inte satsa i omhoppningen eftersom det var vår första omhoppning (förutom idialtid). Vi hade ändå ett bra tempo och hyfsade svängar MEN jag glömmer sista helvetes hindret.. så 4a fel. Riktigt pissigt. Jag visste inte att det var Senior och junior häller. Men jag var helt solklar att vi inte blir placerade. Så vi gick hem med henne till stallet brevid tävlingsbanan. Jag tog ur alla knoppar och av med all utrustning. Jag gick tillbaka till tävlingsbanan och prata lite med min tänare och helt plötsligt ropar dom upp mitt namn och säger "vinnare i Junior RH är Victoria Gadd." Jag skriker framför pappa och min tränare.. HAHA "HÖRDE NI?! JAG VANN!!!!!!!!" dom bah va? nej det stämmer väll inte. är det sant" jag bah omg omg och blir överglad.. haha. Tur att pappa övertala mig att inte släppa ut henne. Så hon var ren. På med sadeln och fick iaf på två benskydd. Mamma var inte med så hon stressade ut till prisutdelningen. 
 
På med pristäcke och allt. Det var så att jag var den enda junioren som kom till omhoppning så ja! Hihi. Vinnare i Senior var Sara och mr cool.  kan säga att det här är en av dom bästa dagarna i mitt liv. det blev bara en sån speciell känsla.. <3
 
2012 KM- mästare i hoppning på WRK 
vi var också med i dressyr KM där vi kom precis utanför placering för dom hade vist junior och young rider i samma. vi red LB
 
2013 fick jag äntligen starta Davy i KM igen. Vi var då på en ny ö med en ny klubb. Sandö sportryttarförening. Laguna hade en skada i höstas så då kunde jag inte va med på henne. Första dagen var det dressyr KM. Alla ponny katigorier tävlade mot varandra. Vilken klass man än var med i te.x dom som tävlade LC tävlade mot dom som var med i LA och så vidare. Man bedömdes ju i den svårighets graden som den klassen är. som en LA har en hårdare bedömning än i LC och LB. 
Jag red LB på davy för där är vi defenetift säkrast. Vi är bättre där en i LA då. Så då bestämde jag mig för att köra KM i LB och LA i clearound för att träna. Vi red ihop 68.62% i LB. Och vi vann! Vi vann över alla katigorier och dom som tävla LC och LA. såå jäkla kul! :D första året på ny klubb. HAN ÄR SÅ BÄÄÄST!
 
KM- mästare i dressyr SRF
 
vi var också med i KM i hoppning 2013. Då startade vi LC för det var vår första hopptävling hösten 2013 så jag ville starta lungt. Det var samma här mot alla katigorier vilken höjd man än startade i. Där red vi en kanon ritt. Vi red dubblel nolla och var svin nära en 1a placering. Men hon som vann var bäst och helt änkelt värd det! :) så jag kom på en värdlig och stolt andra plats! så himla glad. Vilken start på nya klubben. älskade ponny!!
 
KM-mästare i hoppning på SRF
 
helt sjukt härligt att vi fått en KM vinst varje år sen första KMet tills nu. ÄLKSAR MINA SKRUTTISAR SÅÅ MYCKET ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback