dagens dröm tur på tofta strand

bild från idag, kommer fler.
shhhhittt vilken otroligt härlig dag. Idag är vi med hästarna i gnisvärld och vi ska va här till i morgon bitti. För imorgon bitti åker vi med båten till nynäs kl 08:05 så man taggar gå upp 06.00.. bästa som finns asså! 

Men vi tänkte sista dagen på gotland med hästarna avslutar vi med det bästa som finns. Rida ner till tofta strand och rida där. Det här är drömmen för alla häst tokiga tjejer och killar. att få galoppera på en strand och bara må så jäkla bra! Mamma och jag började rida till sammans. vi galoppera exakt hela gnisvärd till tofta strand. Vi red ända ner till platsen som åär helt proppad med folk på somaren. Tofta beach. SÅ himla härligt! Davy bara flög fram och tyckte också det var helt underbart. LAguna älskade det. Vi badade lite i stora vatten pölar på stranden för dom var lite stissiga att gå ner i havet idag. Dom brukar va jäte duktiga. Men det var dom idag med. När mamma hade ridit ett tag red pappa med mig med. Vi galopperade också hela stranden och tog fina bilder . DET ÄR VERKLIGEN DRÖMMEN KAN INTE SLUTA GÅ NER TILL STRANDEN OCH BARA RIDA DET ÄR UNDERBART! 
tänk att man kan göra det mitt i januari. Hhaha galet. Vi träffade massor av glada människor som tog kort och sa att det såg helt underabrt ut. Härligt att möta sånna typer en sura idioter.. HAha. Det är något med gnisvärd asså, man kan inte sluta älska det. Allt är bara så myiskgt där, fiskelägret, stranden och vårt lilla torp. 
 
Dagens tur var bland det roligaste vi gjort här på gotland det här lovet. :) 
 
love IT! brukar ni rida på stranden eller har ni drömmar om det? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Redan som liten russ-ryttare red jag på Tofta strand. Då fanns många sandbanker vi även hoppade upp och ner på, samt badade med hästarna. Jag minns när jag 1a sommaren hade min D-ponny, Orvar Ormbunke (undrar om inte din mamma känner till det namnet?), så simmade vi ihop. Men när han tog havsbotten o rivstartade, som bara HAN kunde, då var det halt att sitta kvar. Jag ÄLSKAR att rida på stranden. Hoppas vi, du mamma pappa jag o kanske min dotter kan göra det ihop någon gång framöver. Tänk, de är inte SÅÅÅ länge sen jag själv red Davy, mindre än 9 år sen faktiskt. Underbar, med ett coolt temperament. MVH: Tess

2014-01-04 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback