Min RITT!

 
Hej!
tänkte berätta lite om min ritt på Sundby. 
Innan jag åkte iväg har davy varit otroligt sur. Asså jag skojar inte världens jävla bitch. Jag duschade han på förmiddagen och då var han så snäll så men han var inte riktigt glad. När jag kommer ut i stallet är han bara sur försökte bita mig. När jag skulle ta ut han på gången och knoppa honom så trampar han på min fot och typ stammpar och vägrar flytta sig. FATTA hur ont det gjorde!! fick världens köttsår som typ blev blått. När jag vilat foten och sedan knoppat så tänkte mamma och jag att vi skrittar dom 50 m eller något för att dom ska få röra sig. Dum som jag är satt upp på davy i grimma med hjälm och typ skritta ner till ridbanan och sedan ner i hagen. Dum som jag är gör jag det när han är så jävla sur på allt. Så han typ skenar framåt tvärnitar och blir allmänt knäpp så jag ramlar av och slår höfften. så arg som jag blev då. Asså det var sissta droppen. Jag var så sjävla förbannad, tänkte ställa in tävlingen eftersom allt kändes jobbit men jag körde ändå. Jag satt upp igen skritta något varv i hagen satt av och gick in med honom in i boxen igen. Jag gick in tog en usst och tog in det sissta tävlingsgrejerna i bilen.
 
Tror davy fick en tankeställare när han råkat slänga av mig.Men han gick in i transporten lätt och vi var iväg påväg till sundby. Snacka om fint! tyckte ridhusetvar fint och massor med läktare inomhus och utomhus. Bra upplakt. Davy kändes mycket gladare när han inte var hemma. Han måste ju tänka mer påoss när han är själv häst på tävling. Frammridningen gick så FANTASTISKT. asså helt otroligt vads fin han var, han verkligen gick som en kung. Så underbart... ASSå viken kick jag fick. Blev mycket mer peppad och att shit vad kul det här är. När jag gick in i collektingring så gick det bra men heltplöttsligt ser han en svart vägg, han blir livrädd och vägrade gå där. När Jag kom in på banan gick allt bra tills han ser en svart vägg. ONEJ. han vägrade gå där assså verkligen vägrade. TIllslut så fick jag fram han till dörren och då får jag startsingnal. han fick stå och titta och då kände jag mig nöjd så får vi se om vi klarar komm igenom banan, och det gjorde vi fast han var väldigt spänd. Gjorde inte alls allt perfekt men vi kom runt och det var jag nöjd med eftersom han var så spänd. Asså något jag verkligen MÅSTE träna på det är att rida  bättre vägar. Så det blir hårdträning inför PASen. Men är nöjd med ritten. Det var ju rekord procent i LA (har bara ridit pogramet 3 gånger) 61% i en regional tävling där dom bedommer hårare. Riktigt nöjd ändå! detta gav mig en väldig pusch. UNDERBART! bildbomb kommer. film toligtvist med :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag rider på sundby och såg din ritt jag tycker det såg jätte fint ut :)

2013-09-03 @ 17:06:53
Postat av: Matilda

Du har även en grymt fin ponny :)

2013-09-03 @ 17:07:36
Postat av: Tuva

Var är bildbomben ;)? Gud vad roligt att det gick bra:). nu är det bara att ladda om ;) :*

2013-09-04 @ 19:36:54
URL: http://tuva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback