Jag är död

 
 
gasch vad trött jafg är...
 
Dagen började med att jag, mamma, pappa och nelly cycklade till strömma som är en bit. Stigar som är svin jobbiga och vägar som är as härliga. Kul var det. När vi kom fram så var det brunch på resturangen! FATTA vad gott. Brunch betyder att det är buffé, och såååå sjuuuuuuuukt gott. Vi satt där och åt till sist åt vi efterätt i solstolar framför strömma kanal där båtar åker. så fint. Sedan var det dedär när man ska hem också.. puh, det började med sveriges brantaste backe men sen gick det super fort hem. Kul men jobbit. När jag kom hem var jag död. Och såklart ringer amanda, tuva och lilly och bah "ska vi rida nu?!" jag var död. HAHA jag slängde mig till poolen som på något sätt hade blivit grön(!!) asså usch. Men jag var tvungen jag hoppade i. Sedan upp och byta om och fixa davy. 
 
När jag var klar red jag ner till Amanda som red Thure, Tuva som red Curre( en häst på typ 1,80) och lilly som fick gå. Vi hade liksom inte hästar så det räckte den här gången tyvärr så vi fick turas om. Vi red inte så långt, utan vi red till en stor äng som man kunde rida på, det fann till och med en liten rid volt. Mitt i volten satt vi oss med picknick filt, och fika. fattar in hur mysigt!!!! Vi satt och prata, höll i hästarna med grimskaft och hade så mysigt. Efter en stund började vi rida barbacka på alla hästar förutom curre utan han red vi med sadel. Fick rida thure lite och även Curre. Asså jag kom upp på en 1,80m häst utan hjälp!!! fatta, drt är stort ;) haha. Nej men, han var jätte fin. Fick testa trava och galoppera lite. Snacka stort steg! fiiiiiin <3 
Davy kändes fin, han är typ asssss spättsig barbacka, nu är han ju lite mullig så tänk er hur han är när han är smal. hahaa. ingen lek men jag är van. Han var lite pigg i galoppen. När vi ridit barbacka en stund sadla jag honom och jobbade honom lite . Ett dressyr pass då. Körtde inte så länge för det var meeega varmt. KOKA. hahha. Men oj,oj,oj vad kul och mysigt.
 
När vi red hem red lilly och amanda gick.
Precis när jag tänkt stitta av så skulle mamma skritta en sväng så då följde jag med. vi sktittade bara tilll pllogen och tillbaka, sedan red mamma lite till. Jag slängde av alla grejer och bytte om i hundra åtti. Jag, amanda, lilly och tuva skulle liksom bada. Vi badade säkert i en timme eller mer i amandas pool. SÅÅÅ SJUKT KUL. hahaha. Livet på en gård med kompisar som grannar. Galet kul hade vi. 
Ikväll ska jag göra lite rolig upptadering så vi hörs! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback