Hästkille i bloggvärlden på Gotland?

 
Något jag tycker är synd är att det inte finns någon hästkille i bloggvärlden på gotland vad jag vet. Tycker verkligen det är synd. Asså en blogg som är aktiv och man kan se deras syn i hästvärlden, det kan bli stort! 
 
Gotland är en liten ö och alla känner alla, speciellt i hästvärlden. Dom flesta som tränar och tävlar sina hästar är tjejer, men så kan man då se en kille lite här och var på någon enstaka tävling. Något jag tycker är synd. Det borde finnas fler killar på gotland och även i hela sverige som borde hitta intresset för hästar. Tänker då på barn. För kolla liksom på Rolf-göran bengtsson och Patrik Kittel. Vilka hjältar! några jag ser upp till enormt. Jag tycker det är coolt när killar rider. Förstår att det inte kanske blir lätt med kompisarna med va fan, hästar är stora och tänk att kunna hantera och rida dom stora djuren. Man ska a stollt och får fler börja. 
 
Men tillbaka till "Gotland".
jag skulle deffenetift läsa en blogg från en hästkille på Gotland. Skulle va kul och läsa om deras träning, tävlingar, deras framgångar och motgångar och deffenetift deras åsikt om ridvärlden på gotland. Vad dom tycker och tänker om att det nästan bara är tjejer som tävlar. Vad jag vet just nu är att det finns två killar som tävlar ponnys i hoppning på gotland just nu. Har inte så stor koll längre eftersom jag inte bor där, men jag ska försöka ha koll och skirva om mitt liv på en ö. Kalle och Tim, tror det är dom enda, om ni läser det här, börja blogga ni kommer få många följare det kan ni ge er på.
Jag läser många bloggar om tjejers liv med hästar på gotland och på andra ställen i sverige. Om jag får va ärlig så känns det mesta lika dant.. Asså man rider och tävlar, träffar kompisar, bloggar om mode och smink skolan.. Kanske är samma sak med killar förutom smink och mode men det skulle va så kul att läsa något annat, inte bara tjejers syn på bloggvärlen. Vet att det finns hästkillar i blogg världen men jag fasnar inte för dom heller. Dom flesta är 15+. Men ingen verkligen INGEN på gotland. 
Det tråkigtaste är att det är så några killar som tävlar dressyr av dom som rider. Det är så sjukt kul och häfftigt. När man väl hittar guldkornet i sanden är det helt sjukt fantastiskt. Dom flesta tycker det är tråkigt och att man bara rider runt i sirklar men det är så mycket mer än så.. alla tycker hoppning har så mycket power och är så mycket häftigar, kan hålla med om det, men dressyren gasch så kul det är.
 
Tycker i allafall att ni som är killar tycker hästar är häftiga, börja rida och stå upp för att duu gillar dom och få fler att tycka det är något häftigt. Stå inte imot ifall kompisarna tycker det är fjantit men jag kan säga att det är så mycket häftigare än att stå och försöka pricka en boll. Det finns en charm i fotboll med men det där lilla extra finns i hästen. Så stå upp för hästar och ridningen. Ni kommer va stolta över att ni valde det, ni kommer va så enormt glada.
Är det bara jag eller vad tycker ni? 
Det skulle väll va häftigt att läsa en hästkilles liv på gotland? 
Kommentera vad du tycker och tänker!

Kommentarer
Postat av: Alva Timén

Håller helt med dig!

2013-09-09 @ 08:02:11
URL: http://alvatimen.blogg.se
Postat av: Klara Sundquist

Hästkilllar for the win! <3

2013-09-09 @ 18:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback