En skit ritt, en motgång

idag fick jag en rigäl motgång, kändes verkligen så tråkigt. 
 
Det var verkligen sååååå kul med alla sandötjejer. Riktigt goa tjejer HELA bunten. Vi hängde där hejade på hon som var innan mig i sandö och sedan var det min tur. Jag var laddad och tyckte det skulle bli så kul och nu ska jag göra allt för laget och framförallt för mig. På frammridningen så krävde jag nog för mcket av honom för fort. Då blir det fel och faight. 
Jag hittade aldrig den där känslan där davy och jag jobbar tillsammans vårt sammspel. Jag var lite ur pumpad. Jag hittade liksom inte "davy och Vickan" istället blev det "davy" och "vickan". Ni som har häst eller rider överhuvetaget vet hur det känns man hittar liksom inte varandra. Så tråkigt. Så frammridningen gick inte bra. Inte alls bra.
När jag gick ut från framridingen slank en dum kommentar ut ur min mun som man inte får säga när man ska tävla "det här kommer inte gå bra".. vad tror man det gör då. när man inte kommer in med ett possetivt och nu ska vi ha kul så går man in och inte har någon bra inställning, det är bara SÅ fel. Nu tänkte jag berätta hur jag tyckte det kändes och inte dommarens kommentarer. 
Inridningen kändes bra men inte hallten, ALLA ben ogämna och davy har typ ett tix eller så blir han rädd när ja ska hälsa så då drar han upp huvudet och nickar.. Men iaf när man vänder rakt över kändes ganska bra, lite långsamt och kanske lite mer påskjut i bakbenen. 1 cerpentinen kändes super hela vägen från start till slut. sedan kom vi till travökningen mellantraven där blev det kaos. Jag kom inte riktigt runt i hörnet tröck på lite för mycket och han fattar galopp... LYCKAT!! Sedan sakta jag av försökte få till en ökning det lilla jag hade kvar men det var inte mycket till ökning. Sedan cerpentiner igen, dom tyckte jag också blev hyfsat bra. Sedan skritt ökningen där det blev kånstigt också och vi takta, trav fattningen och galoppfattningen blev bra, samma med volten. Men när jag skulle rida igenom första hörnet så typ snubblar davy och byter till korsgalopp, jag byter tillbaka så fort det går sedan blev ökningen hyfsad. Någonstans någon gång i galoppen så staktar davy av men jag kommer inte ihåg var.. Nästa fattning blev bra volten blev ojämd sedan elv galoppökningen hyfsad. Indridningen blev sådär och halten blev sne och inte jämd. Sedan var det massor av mer knant missar med att han drog upp huvudet någon gång här och var. Det var riktigt tråkigt att det gick så dåligt.
 
Jag trodde det skulle bli 57%, mamma 64%, mina kompisarsmammor 65%  men jag fick 60% och jag är INTE ALLS nöjd. Men sånt är livet fullt med motgångar och framgångar, man lär sig massor på sina motgångar för det kan inte alltid gå bra. Jag tyckte själv att jag red uselt idag, inget flyt eller så, det var jag som gjorde missarna och inte davy. Så slärpning till nästa tävling nu! HÅRDTRÄNING till nästa tävling. 
kram bilder kommer!
LÄSAR FRÅGA!
var det någon som såg mig idag? på hästen eller utan häst?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg dig... Red på den vita ponnyn som vann 2 klasser om du vet vem jag pratar om!:) Heter Kulltorps Express!:)

Svar: Aha var det du! Vad kul, såg jätte fint ut. Grattis igen :)
Victoria Gadd

2013-09-15 @ 19:42:01
URL: http://amandasternberg.horseworld.se
Postat av: Tuva Swartling

såklart jag såg dig! Du får inte vara så hård mot dig själv! Du är ju jätteduktig! Vilgot ska vaccineras imorgon så på Hufvudsta kör vi gärnet :* <3

Kramisar!

2013-09-15 @ 20:08:21
URL: http://tuva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback