En nöjd ryttare har en nöjd ponny

(fler bilder kommer)
Hej!
Har precis kommit hem från en ganska ris och ros tävling. 
Davy var så fin på framridingen gick som en klocka. Han var rädd för en dörr i ridhuset på framridningen. När det var min tur att komma in på collecting ring så var davy lite små spänd för två blomkrukor. Jag red han där inne och det flöt på riktigt bra. När jag kom in på banan vaknade sir söka upp alla läskiga saker.. Han sökte verkligen saker att vara rädd för. Han vägrade trava, så fort man tryckte med skänkeln så började han galoppera och så. Han var så spänd. ASSÅ jag höll verkligen på att bryta ihop. Förra och förr förr förra så har han varit tittig. Så jag bah "asså nu orkar jag inte mer!" sa jag lite tyst för mig själv men jag bet ihop tog ett djupt andertag klappa han lite och då så fick jag signal och jag körde igång. Innridningen blev hyfsad halten ojämd annars bra. Orkar inte dra igenom porgramet men jag fick ihop det riktigt bra! Inga tok missar, kanske något litet här och där men ingen enorm miss vilket betydde mycket. Dommaren var hård men rättvis mot alla. Det slutade på 63%!
Låg på placering ända tills slutat då jag puttades ut till en 9 plats av 6 placerade. Så jag kom på 9 plats av 23 ryttare. Mitt sörsta problem när jag rider på tävlingar är att jag slarvar med vägrarna. Jag MSÅTE bli bättre ifall jag vill ha ännu högre procent. Jag är verkligen nöjd över min prestation. Jag får min enormt spända ponny att komma igenom en väl godkänd ritt. Det var verkligen många som låg under 60 så jag är verkligen så nöjd. och ALLA på tävlingsplatsen var så duktiga och har så fina ponnys. riktigt kul att se alla fina. 

Det tråkigta är att vi tyvärr inte gick vidare till finalen... skillde inte mycket från en final plats! riktigt tråkigt.Vädret var verkligen svaigigt! det var soligt och sedan helt plötsligt spöregn as konstigt! 
KRAM 
Har ni något bra tips för att få sin ponny att inte va så spänd i tävlings lägen?

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Vad kul att det gick bra tillslut. :)

2013-09-29 @ 20:29:06
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Hanna

Om du som ryttare sitter i smånynnar eller sjunger tyst slappnar du av (du är säkert lite nervös o spänner dig). Så när du väl blir avslappnad överför du lugn till din häst.
Det är oftast inte ponnyn/hästen som är problemet ;) Lycka till o se om de underlättar med lite sång :)

Svar: Själv tycker jag inte jag är då spänd klart man är lite nervös, det brukar inte hända ofta mm inland så är han det. Tack för tipset ändå!
Victoria Gadd

2013-09-29 @ 23:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback