Egg-bettet

Hej!
Glömde berätta igår att jag red på mitt nya egg-bett eller D-rings bett. Jag skrittade ju bara ocg galoppera lite så jag han inte få någon uppfattning men jag red på det går så att han skulle kunna känna på bettet tills idag. för jag tänkte testa det idag på dressyr träningen så får vi se vad Åsa tycker, och då får jag känna det på dett riktigt pass. Men jag tyckte iaf det var en bra ide att ha det på träningen så åsa kan kolla på det. Har hört av många att det är ett riktigt bra bett och att många hästar går bra i det. Vissa hästar passar inte med det och andra passaer i det. Tror själv att davy skulle passa bra i det eftersom han gärna snurrar på bettringrna och han är rätt känslig i munnen. Det är ju fasta ringar så det ligger mer still i hästens mun och när davy får ett bett som ligger mer still så blir han mer still i huvudet med. Ska försöka rida i både egg bett och mitt vanliga tredelade för det är jätte bra att ha olika bett så att bettet inte ligger på samma ställe hela tiden. 
 
Davy har ju alltid blivit riden på ett vanligt tredelat så han behöver nog byta lite ibland, men han går ju toppen med tredelat med. men ni förstår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback