1,10m

hej!
Idag har jag hoppat med amanda och davy var verkligen helt sjukt fantastiskt fin.. galet fin!
Jag och amanda byggde upp en bana på 4 hinder. 1 oxer, kompination(femonhalva) på två räcken och till sist en bom på två skorbitar. 
klicka på bilden tror jag den blir större. Jag är så bra på att rita asså..
 
Vi hoppade fram på volt över den upphöjda bommen i båda varven. Där kändes han fin, framåt och glad. Han tog i som satan över. haha. När vi gjort det så hoppade vi fram på oxern i låg höjd och en gång på 90 cm. Efter det och lite vila såklart så hoppade vi kombinationen några gånger. Kändes så bra så. han tyckte det var kul. men när davy hoppar lite lägre så är han lite nonchalant och tycker det är tråkigt. men när det blir över 80 uppåt så skärper han sig och tycker det är kul och spännade. Vi skrittade ett tag. jag kollade när amanda hoppade bana och det såg super fint ut! dom hoppade oxer på 70cm och tror det är rekort för dom. GRYMT. När dom hoppat ett par gånger var det min tur. 
 
Först hoppade jag  bana på 1 meter eller oxern låg på 1m sedan låg nog 1 hindret på komnbinationen på 80 och samma med tvåan. 1an flög han över 2 an som var det lilla upphöjda bommen hoppade han lite kånstigt språng över sedan jätte fin genom kombinationen. Han var verkligen super! Sedan tog jag samma bana på samma höjd igen och kändes super igen. Lite kånstigt på 2an bara. 
När vi vilat så körde jag igen och då hoppade jag oxern på 1,10 och den var verkligen bred. Sånt jag älskar. Davy typ sög sig mot hindret som en magnet han ville verkligen över och hoppa hela tiden! vi flög fantastiskt fint över oxern. blev ett lite kånstigt språng, sedan grymos på kombinationen. Tog allt en gång till och då satt alla hinder perfekt. Asså så nöjd med älskling idag. Verkligen fin! älskar den ponnyn grymt mycket, han verkligen älskade at hoppa idag! efter vi ridit trava jag av och så skrita vi till plogen och tillbaka. Nu ska jag ut och rida laguna sedan blir det idol! kramii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback