Veckoplanen Hästar

Min mamma är på gotland så det är jag som rider Laguna hela veckan.
Måndag:
08-14:00 skola
Hem bygga bana, fixa små saker och äta
Hoppträning med Helena
 
Tisdag:
08-14:30 Skola
15:30 Hovslagaren ska sko Davy! Laguna har redan skots för några dagar sen. igentligen brukar dom skos samtidigt men nu blev det ett undantag
-Rida Laguna på ridbanan
-KANSKE rida davy bara skirtta honom så han får röra sig
 
Onsdag: 
HEMSTUDIE-DAG
rida Laguna på ridbanan 
19:30 Dressyr träning med Davy
 
Torsdag: 
08-14:30 Skola
Laguna vilar
Davy rids på ridbanan dressyr pass
 
Fredag:
08-14:00 Skola
Mamma är hemma igen och rider Laguna
Ut i skogen på prummenad med Mamma, Laguna och Davy.
Fixa Davy inför tävlings "KM meeting"
 
Lördag:
Dressyr KM med davy! Startar LB1 i KM klass och LA som pay and ride klass. 
 
Söndag:
Hoppning KM med Davy! Första hopptävlings starten den här terminen. Därför börjar jag lungt. 
Uppvärmnings klass i LD (80 cm) pay and jump för det var så länge sen jag tävla hoppning. Sedan startar jag LC som KM klass. 
Vet att jag rider låga klasser och ni undrar varför och det är för att davy inte hoppat på sandö på så länge. Och vi hoppade för pontus och då tjafsade davy rätt mycket med hindrerna och ifall han skulle börja fjanta kan jag bara dunka över honom så han kan tagga till till LC (90 cm) som vi rider KM klassen så han känner sig säker. För i pay and jump rider man ju tills man kommer runt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback