Min ponny kan inte bara ridas dressyr, jäklar vad han kan hoppa!

Så lycklig... 
Alla våra hoppmotgångar, då ingen trott på oss alls, vi har plockat några placeringar i hoppning på fastlandet. Men vi har fått så mycket skit när han vägrar, men han gör inte det alls längre så alla vet. Såklart man kan komma fel men han tar inte sitt humör och stannars alls lika mycket, eller aldrig! 
Idag hade vi så himla kul tillsammans.. Galet kul!

Det var första hopptävlingen hösten 2013 så vi startar lugnt. Vi börja med 80 cm pay and jump. 
Han leeevereraaaaaaa en stor fett grym ritt. Jag bestämde mig för att vi ska ha skit kul, och vi är över hinderna hela tiden. Och det var vi. 
Vi hade otroligt kul, fast det var grodor, toaletter, stora infångare vid hinderna. Skojar inte det var toaletter! haha. 
vi kom bra på nästan alla hinder, kanske kom nära något enstaka men vad gör det. Felfria och en grymt bra runda. rosett ;). Efter ca 20 min var det dags för dagens andra klass. KM klassen. I KM klassen startade jag Lc 90 cm för där är vi super stabila och verkligen kan köra. Gissa vilken låt vi fick i bakgrunden? jo wake me up. Shit vad taggad jag blev. Jag red runt med ett fett stort leende på läpparna. Innan jag startar när jag rider viskar jag alltid till davy "nu kör vi älskling". Vi hade fantastiskt bra tempo lagom i grunden. Perfekta språng och vi hade så jäääääävla kul!!! Omhoppningen körde jag gärnet. En sån där ritt som bara vickan och davy kör. Gasen i botten och fett snäva svängar. antingen så placerar vi oss eller försvinner.. haha! och idag körde vi felfritt!!! grymt från start till mål. Gaaaalet. När jag gick ut från banan så höll jag på och spy.. Typ mådde så illa. och fick kvaljningar. Det var nog för jag var så taggad och red så inåt i bomben och anfådd var jag.. Men det gick över fort. 
Men den ritten lädde till 2a placering och sjukt nära 1a placeringen! vet inte tiderna men nära var det. 
LYCKA!!
Dom hade glömt en 2a rosett så jag fick rida äevarvet utan rosett och sen fick jag rosetten tills fotograferingen med alla pristagare. Men det gjorde ingenting för jag fick en större 2a rosett ;) haha. Men vilken helg!! helt sjukt! felfritt hela helgen, bra procenter och placeringar. Min ponny är helt otrolig. Börjar nästan gråta så fort jag tänker på honom.. underbar!
 Film från 80 cm kommer och kanske dressyren med :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad använder du för program när du gör filmer? Windows live movie maker? elr. något annat?

Svar: Imovie :) gratis pogram på mac
Victoria Gadd

2013-10-13 @ 18:13:42
Postat av: Wilma

Ni är bättre än bäst! Jag har alltid trott på er och kommer alltid att göra!! Mina största förebilder någonsin, jag ljuger inte ❤️❤️❤️❤️❤️

2013-10-13 @ 19:06:45
Postat av: Alva Timén

Vi på Gotland har alltid trott på dig! <3

2013-10-13 @ 19:07:45
URL: http://alvatimen.blogg.se
Postat av: Ebba ♥

Hej! Skulle du kunna göra en header och design till min blogg? :)

2013-10-13 @ 19:20:49
URL: http://byebbagranander.blogg.se
Postat av: Cajsa

Skitsnack är för förlorare! Lyssna inte på de och ta inte på det ch ta inte åt dig! Hästan hoppar fint och ni gjorde en jättefin runda tillsammans :)
Kram på dig :)

2013-10-13 @ 19:44:39
URL: http://cajsajohansson.wordpress.com
Postat av: Cajsa

Haha oj såg hur mycket fel det blev i min komentar innan haha så blir det när man använder mobilen xd
Jaja hoppas du förstår endån :)

2013-10-13 @ 19:46:42
URL: http://cajsajohansson.wordpress.com
Postat av: Märta

Det är helt sjukt att Davy har varit en ridskole ponny och nu liksom en helt fläckfri tävlings ponny!! :) <3 ni är så fina tillsammans <3 du gör ett otroligt jobb Victoria :* puss

Svar: Åå så underbar du är❤️❤️
Victoria Gadd

2013-10-15 @ 19:59:59
URL: http://www.TheMartaCrusell.blogg.se
Postat av: Tova ~ Bisa & Magnifique ♥

Jättefin runda!

2013-11-04 @ 15:44:46
URL: http://www.tovaeivinson.se
Postat av: Anonym

Vill inte vara elak nu men var och kollade på KM du gjorde verkligen en superfin runda man bara visste att det skulle bli en bra placering :)
Men det där med en omhoppning bara ni kör, hon som vann körde ganska mycket tuffare svängar och tempo än dig, men känner henne lite och hon är väldigt erfaren tävlings ryttare och dom flesta vet att den tjejen alltid går in för vinsten :)
Men som sagt du ska inte ta detta som en elak kommentar du gjorde en toppen runda men ville bara pongtera att fler kör på som bara den i omhoppningen :)

Svar: Tyckte hon som vann verkligen var värd det! Såg tyvärr inte hennes ritt men såg bilder och det såg jätte fint ut! Hon var verkligen värd det. Men man kunde inte göra så tuffare svängar än det ja gjorde tror jag fast jag vet inte, jag är fett nöjd och tyckte jag svängde så davy halka till lite lätt uppe vid ingången. Men jag är fett nöjd med min ritt och hon som vann var verkligen sjukt värd det :) men erfaren tror jag jag också är tävlat i snart 3 år
Victoria Gadd

2013-11-19 @ 21:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback