Jag gick vidare..

..på något konstigt sätt ;)
Ja, det var ju Idol hemmesta som jag vågade va med i. Jag gjorde mitt LIVS VÄRSTA framträdande ever. Fy usch vad jag skämde ut mig. Jag var tvåa upp på sen och skulle sjunga för musik profilvals gruppen och jag tycker det är så sjukt mycket värre att sjunga för en liten grupp en för en stooor publik. Jag höll serriöst på att skaka igäl. Jag verkligen darrade och då darrade min röst och jag själv tyckte det gick för jävligt. När jag sjöng i domkyrkan i julas gick det så bra, nu är jag ett halvår äldre min röst har blivit bättre men jag bara förstörde allt. Jag kunde inte komma upp i dom höga tonerna för nervositeten tog över allt. 
 
Något jag märkt nu efter dagen är att jag nog var allt för allvarlig med det här. Jag tog det för allvarligt och inte som en kul grej. För om jag sjunger med glädje och tycker det är kul så tar det över nervositeten och nerverna försvinner och jag kan koppla av och bara njuta, jag kan se glad ut och kan göra en show. Idag så tog jag det för allvarilgt jag darra och jag tänkte inte på att det ska va kul och då blir det bara pannkaka av det hela.. SÅÅÅ tråkigt men på något sätt så tog jag mig vidare till nästa moment alltså jag gick vidare i Hemmesta Idol 2013 åk 7 och nästa moment är att vi ska sjunga en låt som är en gammalhärlig klassiker som jag inte kommer ihåg namnet på.. haha men det ska bli kul! Den uppgiften ska jag ta och göra något kul av istället!
 
Jag ska leta upp en bra cover och om jag kan ska jag kompa med piano. Ja ni får se!! Taggad iaf och ska glömma bort mitt magplask och sattsa till nästa gång! Ni skulle bara hört alla fantastiska talanger som det finns i åk 7. Så många duktiga verkligen! 
 
KRAM
Detta är i 6an i domkyrkan för fullsatt kyrka på Julavslutningen ↓
Och här är lilla jag i 4an 2010 för fullsatt Oula ↓
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback