Han bara flyger heeela tiden...

se vad stor davy ser ut! mega hästen! haha
 
Galet vad davy hoppar fint just nu. 
Idag var det mer jag som var lite fladrig och inte riktigt sådär på som jag brukar va. Men davy skötte sig utmärkt. Passet börja med att jag red fram, ni vet hur jag rider fram annars får ni leta upp det på bloggen ;), vi började med lite markarbete över 3 bommar på långsdan. Häsarna var lite taggade så avstånden blev inte toppen. Men det gick. Efter bommarna så hoppade vi på ett räcke, Davy var svin taggad, vet inte varfö men han var het idag, han hade väl laddat som tusan för det är ju hopp måndag ;). Han tog och gjorde några titt språng och några kick språng över hindret. Men han hatar lågt, något vi behöver träna på. Han brkar alltid hoppa så överdrivet när det är låkt. Han skärper sig när det kommer upp lite. Men iaf, jag höjde hindret då tog han det så bra varje språng. Jag gjorde en båge på en oxer på diagonalen. 
 
Vi hoppade bana på låg höjd höjde upp till 80 och hoppa bana med, det var lite kul för han gjorde världens knäppaste språng. Vet igentligen inte vad som hände men han tog i som satan och gorde ett glödje hopp över hindret så jag tappa balansen lite men hitta snabbt tillbaka till den. Asså han sparka inte eller så utan typ tröck upp ryggen as mycket. Fick tyvärr inte det på film men aja. Sedan paus och igång och hoppa igen, vi hoppa bana på 1 m som kändes kanon, lite halft bra språng på räcket eftersom han gärna trängde innåt och det blev det lite konstigt. vi råkade få ett missförstånd då jag glömde bort att rida davy, vi fick lite dålig väg och tempot försvann så vi fick ett rätt väntat stopp men vi körde igen och sen var det borta. vi avslutade tträningen med oxern på 1,10m, ena räcket på 90 och sista på 1m. Perfekta språng lite nära på oxern så fick ta om några gånger för att få ett perfekt språng annars blev det toppen. 
Det jag menade med att jag var lite fladrig var att jag tittade ner vilket jag nästan aldrig gör. Men det får vi öva på. som ni ser på bilderna, fyyy vickan! Men det är väl så att man glömer tänka på saker ibland. 
Han var så fin och tyckte det var så kul. Verkligen taggad till helgen. 
PUSS 

Kommentarer
Postat av: Johanna V - Blivande hästtokig sjuksköterska

Jättefin ponny!
Tips att hålla blicken mot hästens öron ;) brukar fungera varje gång :D

Svar: Åå tack snälla! Tack för tipset! Inte så ofta jag brukar titta ner men det är ju super bra grej att tänka på ;)
Victoria Gadd

2013-10-07 @ 22:10:51
URL: http://johannavkl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback