Hachen är ju bara bäst..

 
Hon är verkligen en helt magisk tränare. Hon verkligen guidar in än i den bästa känslan, bäst bäst bäst. Davy skötte sig och var på humör, riktigt bra humör. 
Kör på en riktig utverdering. 
Framridningen gick bra, han var frammåt och gjorde det jag ville. Galoppen traven och skritten gick så bra. Jag hade också kontroll på mina händer "åsa bakom vänster" och "gelé i högerhanden" Mina tränings ord;). Kändes så bra. Behövde knappt tänka på det. Utan kunde konsentrera mig på lite annat också. När träningen väl börja var davy på riktigt bra humör. För om davy är på sur humör och verkligen inte vill och är skit sur hela dagen för om han är det så går inget bra.. Men idag var det inte så utan han ville göra allt för mig. Hanchen gjorde så vi kom in i ett så härligt flyt. 
Vi jobbade i början mycket i trav, först på volten och sedan skänkelvikningar, och vi gjorde också en övning ur LA:P1 Med att man gör öppna på långsidan och ungefär på hälften av ridpanan så vände jag upp och gjorde en skänkelvikning. Lite knepigt i skänkelvikningen. Vi gjorde också förvänd skänkelvikning. 
Efter det så galopperade jag och gjorde 15m volter. Lite trav i mellan med sluta och sedan galopp igen. Vi började arbeta med Förvänd galopp, förvänd galopp har jag ju gjort miljoner gånger men vi gjordeen övning där man fattar förvändgalopp på långsidan vilket är sjukt svårt. Men hanchen berätta och guida mig så jag förstog precis och fick till fattningarna FÖRVÄNT riktigt bra. Sedan skulle jag galoppera förvänt genom hörnen och långsidorna och så vidare. Vilket är svårt men jag klarade det. Så kul! Ska träna på det mycket så vi får till det ännu bättre. 
 
Vi tog lite skritt paus och sedan körde vi galopp övergångar till skirtt. Jag skulle fatta galopp, galoppera 6 steg sakta av till skritt fatta galopp, galoppera 6 steg och så vidare. SÅVÅRT. SÅ svårt. Men SÅ kul. Det ska jag öva massor på så han blir stadig i övergångarna till skritten. Måste hitta ännu mer samlad galopp så tror jag att jag kan få till det ännu bättre. Och till sist tog vi trav igen på volten i båda varven, gjorde också lite ökningar vissa blev bra och vissa midre bra. Gav han lite väl mycket eftergift i ökningen så han blev lite för öppen i formen. Så jag rätta till det så blev detså mycket bättre. 
 
Är så nöjd med träningen! hanchen utmana mig idag och jag ÄLSKAR utmaningar! Det är så man kommer framåt och jag vill verkligen framåt nu. Tack så mycket för denna gryyyyma träningen. Det var så kul. Nu vill jag bara rida mer och träna mer på ridbanan, vill täääävla! haha. Imorgon blir det väl träning på banan eller uteritt. Kanske kan göra både och. 
Film håller på att laddas ut på YOUTUBE så håll koll på bloggen och om du vill hinna se den ännu snabbare kan du gå in på min kanal: Peggychop! Ta och prenumenera också. Då blir det fest! haha! kram på er alla kramgoa männsikor! :*

Kommentarer
Postat av: sonny

Nu får ni bloggläsare välja header till min blogg www.sonnyandersson.horseworld.se

2013-10-05 @ 21:27:39
URL: http://www.sonnyandersson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback