Dom är ibland bara helt sjuka..

 
Mina hästar blev helt tokiga när jag skulle ta in dom. Dom stog och åt hö och jag skulle hämta dom. helt plötsligt så får dom båda fnatt verkligen skenar iväg precis tett intill varandra och gasar så fort dom kan, tar världens hopp över diket, bockar och är almäln galna. Laguna sprangrunt och araba sig, svansen rakt upp i vädret, och travar med helt sjukt fint steg. Davy typ halvbocka hela tiden på stället och var den som bestämde över laguna hur dom skulle springa. Jag stog där med kraft som jag skadade med, dom brukar ALLTID komma när man har mat men dom fick spel! Sedan hände det värsta.. Dom sprang upp i skoghagen som dom igentligen inte får va i eftersom den är sör bucklig pinnig och farlig för dom kan vricka sig där inne men den stog vist öppen så dom sprang upp där och gör det dom absolut INTE för göra, dom springer där det är absolut värst underlag skenar fram och tillbaka tvärnitar vid staketet och vänder skenar tillbaka. Jag var skiträdd att dom skulle gå omkull, eller halka så dom blir halta eller nåfor sånt. Jag var skit orolig!! jätte läskigt att se faktiskt för det är så lätt att dom kan vricka till dig och få någon slags inflemation. 
När jag änligen fick tag i dom och dom var lugna så kände jag på benen och inga ben var varma. så skönt. Jag sadlade davy och red till ridbanan. Jag kände lite först ifall han kändes fräsh och han kändes helt 120% fräsh så inget hade nog hänt honom. 

Jag jobba rätt länge i skritt, sedan trav. Han var dööö fin idag! Jag var väldigt trött och mör i ben och arma, fick inget bra stöd men jag kämpade på så gott det gick. Men oj oj oj, vad fint han gick! Det ända som kändes lite sådär var höger galoppfattningar, men jag hade inget stöd i armarna alls, dom var helt ömma och helt slut. Måste varit all träning igår. Eller så är det för jag känt mg lite såhär halft krasslig idag. Jag har haft världens jäkla huvudvärk som bara sprängs i mitt huvud. 
tillbaka till ridningen. Jag avslutade passet med att rida igenom Lb1. Kändes riktigt bra. Fick till alla rörelser, vägar och det mesta. Så fin davy var, han gick i sån stadig och fin hög form och hade jätte bra påskut.
 
red davy i ca 40-50 min. Efter Davy var det Lagunas tur. henne red jag på banan också. Jag kände först ifall hon kändes fräsh och det gjorde hon ockå! Jag skirttade rätt längeför att få ett bra sug i bettet och inte så hon hängde sig. Vilket vi fick till riktigt bra. Hon kändes mycket mer villig i bettet och mer energi idag än sist. Jag jobba mycket trav där hon också kändes fin. 
Mitt i passet så kom mamma och pappa hem! Var så härligt att se mamma igen, hon har ju varit på gotland hela veckan och jobbat. 
Mamma kolla lite när jag red sen i slutet så satt mamma upp lite snabbt och red lite, asså då snackar vi typ 5 min så inte alls länge. Laguna blev väll riden i 30 min så inte så länge men det räckte alldeles utmärkt idag. 
Nu är jag bara sååå trött och vill sova, så vi hörs i morgon!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga ut veckans blogg idag?
Kan inte vänta!!

Svar: Det ska jag också :)
Victoria Gadd

2013-10-11 @ 14:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback