DEN EFTER LÄNGTADE VINSTEN

Idag small det, äntligen efter en lång period av kämpadet efter den blåggula rosetten är den äntligen min.. 
Dagen har varit rätt kaotiskt.. grannarna skulle slakta lamm utanför vårt stall så vi kunde inte va i stallet, och det var allmänt jobbigt men hästarna skötte sig utmärkt annars. Mamma skjutsa mig lite i förväg till sandö för det är så nära för jag tänkte ta lite kort på dom andra som red. Hann tyvärr inte ta på alla men några stycken. 
Mamma och pappa var lite sena med att komma med davy trodde jag men tävlingen var försenad ca 20 min så det gjorde inget. 
Men när jag skulle göra i ordning davy så knäcker jag mitt helevetes knä.. Usch vad ont det gjorde. Perfekt tillfälle också ;). Det kom någon tår men det släppte rätt fort, som tur va. På framridingen var davy rätt spänd i typ varje hörn, men jag fick han ändå rätt mjuk och villig framåt. 
 
Lätt B1 (KM klassen)
Davy var lite spänd när vi kom in på banan. Annars kändes det helt okej faktiskt! Jag borde tänkt lite mer på alla mina tränings grejer ellet hur man nu ska uttrycka det. Annars flöt det på rätt bra och jag är nöjd. 
Vår ritt slutade på 68.62% Helt sjukt fantastiskt kul! och inte mer med de utan det ledde upp till VINST över alla katigorier. ALLTSÅ JAG BLEV KLUBB MÄSTARE I DRESSYR över alla ponny katigorier och lätt C lätt B lätt A gaaaaalet. Fick också högst procent av alla på tävlingen tror jag. Galet... fantastiskt! 
 
det var rätt kort tid innan jag skulle rida min andra klass så jag red fram i en hage brevid ridhuset. 
 
Lätt A1 (pay and ride)
Davy kändes helt slut. Jag tröck på han hur mycket som helst men inget hände.. Jag råkade placera några saker lite fel, te.x galoppfattningen på fel plats. Davy kändes rätt sur också. Vi brukar alltid få till galopperna så bra på tävling men idag fick vi inte till den lika bra i lätt A Så han blev rätt sur i slutet av programmet. Men lätt bn var så mycket bättre. Vi hade ingen framåtbjudning alls i lätt A. Så det slutade på 57,(?)% Kan verkligen förstå varför det blev så lite för det var ingen bra ritt. 
 
Efter alla klasser var det prisutdelning! jag var nog i liten chock så jag fattade inte att jag vann.. haha! men nu har jag fattat det. Ni ska se POKALEN jag vann! sjukt stor och sjukt snygg! Man vann även en super snygg rosett, lååång, placket och ett present kort på nmprodukter.se (100 kr). Så sjukt kul! helt fantastiskt kul! 
Imorgon taggar vi hoppningen! :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va kul!!!! Grattis! ❤️

2013-10-13 @ 07:09:51
Postat av: Anonym

Du var super duktig! Din ritt asså! Wow :) <3

Svar: I te super men okej ;)
Victoria Gadd

2013-10-13 @ 07:20:00
Postat av: Anonym

Du var super duktig! Din ritt asså! Wow :) <3

2013-10-13 @ 07:20:01
Postat av: Filippa

Grattis! :) kan du inte ladda upp en film på ritten? Vore kul att se!

Svar: Kommer nog lägga ut små delar av programmet och inte hela. Blir så långtråkigt med ett helt dressyr pogram
Victoria Gadd

2013-10-13 @ 22:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback