1 oktober

 
Hej! 
är i skolan idag, rätt chill. Tisdag och det är första oktober.. USCH får ångest att vintern snart är här. Karar inte av en till vinter med så fruktansvärt mycket snö som det var förra vintern. HAr börjat få tankar om davy. Han blir verkkligen jätte svättig så fort han får en sadel på sig eftersom han har så otroligt med vinterpäls. Men där kommer man på problemet.. Han har varit omöjlig att klippa. RIdskolan som ägde honom förut kunde inte komma inärheten med en klippmaskin för då får han panik. Dom till och med drogade ner honom men det gick ändå inte. Förra året kämpade jag med att lära honom med klippmaskinen och då pratar jag om en hundklippmaskin.. Jag jobbade med olika ovningar varje dag för att få han trygg med klippmmaskinen. Tillslut gick det så bra att jag kunde klippa han men då kom nästa problem. Lilla lag hade aldrig klippt en häst förut och vår lilla klippmaskin klippte för kort och allt blev så fult. en sida var klippt och eftef kanske några veckor så klipptes andra. Han såg ut som han hade canser för det var som små tussar som inte hade klippts bort. 
 
Nu iår hhar jag funderat mycket är det värt att förska? antingen ska jag klippa med en liten maskin jag blivit tippsad om som klipper bra som jag ska vänja in honom med eller så ska jag ta honom till vetrinären och droga ner honom. Tankarna går.. Men när jag såg han efter hoppträningen igår blev jag lite osäker han blev så himla svättig och andades så mycket. Känns inte snällt mot honom att låta han bli så varm. Men jag ska iaf vänja in honom så får vi se om det blir av men det känns inte bra. 
 
om någon av er har något tipps om klippning får ni jätte gärna kommentera! KRAM

Kommentarer
Postat av: jossan

Läs bloggen! ett viktigt Inlägg! <3

//Jossan

www.josephineess.blogg.se

Svar: Vad är din blogg?;)
Victoria Gadd

2013-10-01 @ 15:57:06
Postat av: Columbine

Prova med en sladdlös klippmaskin om du kan få tag i en sån. Fungerade super på min häst som oxå var omöjlig :)

2013-10-03 @ 19:34:54
URL: http://columbinehogwall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback