Wisby Ridklubb

 
Nu måste jag jag bara lyfta fram WRK. En av gotlands bästa klubbar LÄTT. 
Den klubben har jag varit medlem i i flera år och är det fortfarande men tävlar för värmdös bästa klubb lätt ;). Jag tycker verkligen dom har lagt upp klubben fantastiskt bra, massor av tävlingar hela året i både dressyr och hoppning. Dom har en jätte stor ute bana på sommaren vilket är grymt. Ridhuset är också super. Dom har väldigt bra koll och ordnning på säkerheten och allt på tävlingsplatserna. Förut har dom haft nationella hopptävlingar förut på sommaren som typ var sommarens höjdpunkt att åka och kolla på. Jag hoppas verkligen att dom kan ha nationella 2014 och då hoppas jag massor av folk från fastlandet ska va med för det är inte bara att tävla på gotland när man åker över, det är en upplevelse, en semester med hästen. 
 
Och det finns några ungdomar som jag verkligen verkligen vill lyfta fram. Det finns några tjejer som verkligen har gjort något enormt till klubben och verkligen varit grymma. Så hatten av till WRK US! Dom har blivit utvalda till sveriges bästa ungdomssektion! helt enormt stort ju! Så dom ska få hämta ut pris i globen på horse show. Gaaalet! Dom har verkligen kämpat och är verkligen värda med allt jobb dom gjort med att ha säkerhetsdagar och verkligen inriktat sig mot säkerheten mycket vilket jag tror att alla ungdomar på gotland i ridsporten fått nytta av. Dom har också haft massor av roliga evenumang som pay and jumps, övernattningar, tävlingar, och massor av mer. Och nu i jul ska dom avsluta med den "tradionella" julshowen som dom har varje år, då brukar läktarna va fullsmockade och dom gör verkligen en bra show. 
Om ni går in på WRKs hemsida så finns det länkar där dom berättar mer om varför dom får priset. Enormt grattis tjejer! Fortsätt så. 
 
Wisby RK en av Gotlands bästa klubbar LÄTT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback