Nu är jag igång.. tävlingen vilket jäkla drag!

Hej!
Ber tusen gånger om ursäkt igen om att jag inte bloggat. Känns jätte bra eller med andra ord INTE alls. Har hafft ångest att jag inte bloggat, varje dag verkligen. Folk har tjatat på mig att börja igen och någor jag inte kan fatta är att folk fortfarande läser bloggen! iaf 50 som har stannat. Har hafft 300 unika men det ska vi komma tillbaka till nu när jag börjar blogga igen. 
Aja nu ska jag berätta om hur grymt bra tävlingen har gått i dag!
 
Idag var jag på min första hopptävling den här hösten om man inte räknar med KMet. Vi var på sundby och vilken grym hopptävlings plats. 
Vi hoppade först LC 90 cm och den klassen var sponsrad av sthlms häst butik vilket är min favorit häst butik! Frammridningen och framhoppningen gick super bra. Fick fram honom bra i galoppen och mjuk var han. Han flög över hinderna så fint så, han var perfekt som man vill ha honom till en tävling. När jag tävlar speciellt när det är lite kallt så försöker jag trava honom och hålla igång så mycket som möjligt annars kan dom få mjölsyra och det är ju inte säeklillt kul. När jag kom in på banan kändes fan framåt och fin. Lite tittig på väggarna.. haha. Men det har han alltid varit i det ridhuset. När vi drog i gång så kändes han fin. Precis innan starten gjorde jag en volt för det känndes lite konstigt så jag fick va snabb att göra volt så jag inte hamna innanför starten. Men efter volten drog vi igång. vi flög fint och stort över ettan. vi fick en bra väg mot 2an fick va på han lite för han blev lite tiitig men det löste vi fin fint, 3an och linjen mot 4an kändes jätte bra vi kom bra på båda. Han blev lite stark men det var bara att hålla till baka honom lite lätt, 5 blev toppen, 6-7 linje blev bra. Lite stark där med men det blev så bra så.  8an sissta hindret innan var lite tittigt så han tveka rätt mycket men jag var på han så då hoppa hann fint. Vi gjorde en sväng till 9an  och till 10an hade jag INTE tänkt ta den vägen men davy typ svängde och jag råka svänga lite tidigt men många andra tog den vägen så om vi inte tog den skulle inte det gått så bra som det gjorde. vi klarade det så MYCKET beröm hela tiden ;) 10-11 glömde jag göra den lite snabbare svängen men aja, 11-12 gjorde vi där i mot en väldigt härlig sväng och däääär var vi imål! med en 0-0 och tiden 29,00 och ledde till en 3a placering av 22!!! helt galet kul asså! 
vi vann, rosett, plackett, manic brush,  glanspray, tävlings strumpor från stockholms häst butik! tusen tack för dom fina priserna. 

Det är verkligen helt underbart att galoppera ärvarv och bara få va inne på en pris ut delning... helt underbart. 
Efter LC prisutdelningen och så var det dags för LB 1m. var så taggad och hade en inställning till en nolla. Frammridningen gick så bra, Början av frammhoppningen gick så bra i början. Men så börjar det spöregna!!! Vi blev HEELT genomvåta hoppbanan blev helt förstörd av kläck och det blev nästan farligt att hoppa där ute. När jag galopperade på långsidan kände jag hur davy ba nej nu pallar jag inte mer. Han var sjukt tung av vattnet och han hatar vatten. Jag kände att det här inte kommer gå. Så när vi kom in på banan så vägrade han på första sen avbröt jag för jag kände att det här går inte. Jag hade fel inställning och davy var knäckt. Jag var nöjd med vår LC  som gick så otroligt bra! om inte det regnat är jag säker på att det gått så bra för oss. Men nu bryr vi inte oss i LB utan kollar på LC som var helt otroligt underbar. HAN är MIN KING!! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback