Bra start på veckan!

Hufvusta RK 6 placering
idag bestämmde jag mig för att göra ett nytt försök med förra veckans hoppträning. Alltså på Uffe träningen. Det gick verkligen ur dåligt förra veckan och vi båda två hade verkligen en dålig dag. Men idag så gjorde jag ett nytt försök och bygde upp exakt samma bana minus en oxer bara. Jag sattsade på att få en lång bra framridning så han blir mjuk och jag får bra kontakt så han inte kan dra iväg och bli stark. Framridningen fick jag till. Han var väldigt på i början men jag tillät han inte dra i väg och jobba honom mjukt med att korta galoppen ställ och böja och han blev verkligen mjuk och framåtsvilig.
banan -en oxer.
 
Jag gjorde exakt samma igång sättning och frammhoppning och så vidare. VILKEN JÄKLA SKILLNAD. Här fick jag verkligen känna hur olika träningar kan kännas när hästen inte är på humör. gud vilken skillnad. Så himla fin idag asså. Jag kunde på ihop honom så han INTE drog iväg och stressa upp sig över bommarna. Nu kunde jag hålla ihop honom fint hela vägen, vi fick bra vägar mot hinderna och efter. Förra veckan fick han damp när det var bom hinder bom och stanna för han tyckte det var jobbigt. Men idag hoppa han så bra över utan något stopp som vi fick den träningen. Kändes så härligt. Jag jobbade inte på höga höjder utan jag nötade på den här banan på låg höjd ca 80 -90 cm i slutet. Kändes riktigt bra till slut. Jag försökte tänka på min sits för det blev väldigt mycket korsgalopp efter hinderna och då tittar jag ner väldigt mycket och det får jag inte göra. så det tänkte jag en hel del på. :)
 
Mamma hoppade för första gången på 8 månader! fattar ni vilken lycka.. obeskrivligt. det såg så fint ut och båda tyckte det var såå kul för mamma har ju haft en senskada i axeln så hon har inte kunat hoppa förra vintern häller. Så dom tyckte det var så otroligt kul. bästa paret ;)
nu ska jag fortsätta plugget, fixa lite blogginlägg och bara mysa, så hörs snart! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback