VÄRLDENS FINASTE RIDHÄST ÄR...

..LAGUNA!
HEJ! Laguna var mega mega fin idag på dressyrtävlingen. Hon har faktiskt aldrig varit med på en lok/reg dressyr tävling ifrån WRK min klubb på gotland.
Jag har gjort skit mycket idag så jag är HELT slut! 

Dagen började med massor av pyssel. Ut och knoppa, och allt sånt där tävlingspysslet. så kul! Jag är mästare på knoppar! så sjukt snyggac blir dom faktiskt. riktigt nöjd. När jag ätit lunch åkte vi iväg. det tog ca 8 min att åka dit så det är fett nära. Jag gick till sekiteriatet och visa passet (vaccinationsintyg och allt sånt. Jag tog en startlista och gick till Laguna. vi sadlade och fixade sissta pysslet. Jag red fram. Hon kändes lite stel i ena varvet när jag ställde henne men det släppte. Hon fick så fint, hon var över mjuk nästan så hon ville inte göra hallter.. haha men jag kämpade lite med detdet så det blev lite bättre men inte bra. 
 
"Då var det dags för nr 4 på banan Victoria Gadd på Laguna." det är vi vi gick in på banan och jag skrittade runt. Hon kändes inte alls tittig för något bara helt lugn och fin. Ända problemet var att hon gärna ville ställa huvudet mot staketet istället för att vara rak. 
 
då körde .. allt kändes bra men inte toppen. helt ok eller mer en ok ganska bra. 
Jag red ut från banan med ett stort leende på läpparna och glad var jag. Hon var topp topp. Jag gick upp och hämtade mitt protukoll och vi sammlade ihop 62.44% riktigt bra!! tyckte jag men jag kunde gjort det betydligt bättre men inte idag. ÄR så NÖJD med resultatet och Laguna. Vi gjorde en bra prestation idag. Som sakt jag är 12 år och tävlar mot folk från typ jag gissar på 18-60 år så nöjd är jag som tusan! 
 
efter tävlingen fika vi och åkte hem. När jag kom hem så sadlade jag davy och så red jag och mamma ut medan pappa gick en prummenad med Nelly. vi hade så mysigt och vi hade riktigt kul! 
och efter vi ridit så fick jag åka lite på vår nya fyrjuling! riktigt kul! hhihihi efter det så hoppade jag en massa med Nelly och sammtidigt satt vi mamma och pappa på en kulle och åt jordgubbar, melon och olika korvar. jag åt såklart också och njöt av dagen. nu ska jag bara soffta, blogga, plugga till historia nationella  imorgon och bara mysa och ha det gött med familjen. 
underbar dag och här får ni lite fina bilder från tävlingen. kram

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Sjukt fin häst du har!

2013-05-01 @ 19:48:46
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Agnes

Vill tipsa om min nya blogg på horsespot's nya portal horseworld. Jag bloggar om min väg frammåt i ridningen, ridpass, träning, tävling, åsiktsinlägg, utrustning m.m
Inlägg från dagens tävling, åsiktsinlägg om att få hästen att verka bråkig, och mer. Hoppas verkligen du klickar in och kanske följer bloggen ^^
agnesthomson.horseworld.se
/Agnes

2013-05-05 @ 20:47:43
URL: http://agnesthomson.horseworld.se
Postat av: Anonym

Heeej!
Jag är sjuukt intresserad av musik, så jag tänkte fråga... Hur låter det när ni spelar till Hemmestafestivalen? Och vad är husbandet och är husbandet bra? (:
Du är sjukt söt.

2013-05-16 @ 00:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback