När människor skriker "kom igen nu vickan" eller folk man inte känner säger " oh shit vilken vacker ponny"

blir man helt var i hjärtat <3
Resulltat från helgen!
 
LC 90 cm
Framhoppningen kändes fin han bjöd och ville verkligen, ponnyn var på topp kände jag. 
Jag gick ut från framhoppningen och in på utebanan där tävlingsbanan var. Jag trallade runt bland hindrerna och min plan var att rida på i ett ganska fort tempo hela vägen för då kar han igen skjans att vägra. Vi kom runt grunden med en nolla, inte bara en nolla en grymt snygg runda! bland de bästa rundorna. Omhoppningen började 1 blev grymt bra, jag glömde svänga fort så svängen till nästa hinder kom fort så det blev en hastig sväng i fort tempo men han åkte ut lite i svängen så den blev lite längre än vad jag tänkt mig. trean blev bra jag jag tog inte mega svängen för jag kände att säke nolla till ska det vara. trean blev bra med en grym sväng. vi hoppa lite snett så vi han göra en grym sväng till 4 sedan sedan ville jag inte göra värsta svängen till sista utan red på lite i snabbare tempo och hoppade det. vi kom runt med en grym tid och en dubellnolla! Jag låg på 4 plats. När jag kom ut från banan stog det ett litet barn och sa "vinnarhästen" till sin pappa. så gulligt!! sedan strax efter kom en liten till och sa "så söt häst" , asså jag dör så gullit! blev så glad! Jag och sandöjänget stog spikade vid högtalaren för att höra alla resultat för 3 sandöryttare av 4 blev placerade. Det var så sjukt spänande! Det var en tjej som red från djursholm som kom till omhoppningen red ganska fort och river sista hindret!!! SÅ himla nervöst för jag låg då på 6a plats och hon var sist och 6a var sista placeringen men som tur var fick hon 4 fel men hon hade ändå inte lika snabb tid. Det betydde att 3 sandö ryttare av 6 placerade blev placerad!  och jag fick en 6a placering med min super ponny! 
kändes så himla kanon! blev så himla glad! jag vann en vit rosett, placket och en huva i vinrött!
 
LB 1m
När jag gick in till framhoppningen sa dom som satt och ropade in folk såhär "oh shit villken vacker häst" ni förstår nog inte hur glad jag blev! dom orden försvinner aldrig <3 min vackra prins.. <3
 
på framhoppningen kändes det jätte bra iaf hoppen och ansatserna och han flög och bjöd över alla. Men han är lite osäker. När vi kom in på banan var han ganska spänd han var livrädd på flera hinder. När vi red på 1an så stannade han fast vi hade grymt bra flyt och allt sånt. han stannade flera meter innan hindret... jag red på en gång till han hoppade över fast han var osäker. Jag red på 2an och där stannade han flera meter innan hindret och dummade sig jätte mycket! han stutsade och var skit jobbig. jag hade ett försök till men nej.. Jag blev då utesluten men fick hoppa ett änkelhinder då tog jag 1an som han hoppat över redan. han var riktigt oskäer men jag var på han extra extra extra mycket så han hoppade ett jämfota hopp och allt blev bara riktigt skumt kånstigt. Men vi kom över. 
Alltså var jag INTE nöjd med den klassen men riktigt nöjd med dagen och LCn. Nu när jag tänkt efter en stund och det gått 1 dag sen tävlingen så kan det vara så att davy är lite höjd rädd? han är ju inte det på träning eller framhoppning men på tävlingsbanan? han kanske bara får en blackout och blir rädd och osäker på tävling när det är lite högre. Inte för att det är särskillt högt tycker jag. Jag är inte höjdrädd och har aldrig varit. Har aldrig fattat poängen med att vara höjdrädd det är ju inte höjden som är något problem hästen tar bara ett lite större hopp men inte alls stor skillnad tycker jag. Men han kanske är höjdrädd? undra det... nej nu ska vi träna på banor på 1m och 1.10m så han blir trygg på 1m och att det blir lätt som en plätt och man då jobbar med störr höjd så han känner sig säker på 1m. kan det vara något? det tror jag! 
Kommentera gärna hur du tycker och tänker. dina åsikter! 
 
film från LC kommer så fort filmen vill komma in på datorn.. 
ÄR så sjukt nörjd med min prins han var undernar på tävlingen! älskar han mer en någon annan på denna jord.
KRAMIIIIS 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2013-05-13 @ 21:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback