dag 2 hoppning!

Söndagen 5 maj
dag två var det då ja. Jag tar det kort. lite trött på allt skrivande! haha. Jag och pappa vi gjorde lastade och åkte iväg till mälarhöjden för att tävla hoppning! Jag red bara en lätt c 90 cm för han hade ju tävlat dagen innan och jag vill inte köra slut på han. Jag var med i tävlingen lite för att bevisa för mamma att vi är redo för lätt b 1m igen efter all dess väntan.  Vi åkte kvart i tio för att hinna till bangången. Jag gick banan det kändes bra. banan var rolig speciellt omhoppningen. Jag och pappa satt och kollade en stund sedan begav vi oss till bilen då vi mötte upp mamma! vi lastade ut davy sadlade och fixa allt det sista pysslet. Jag red ner till någon vollt där man kunde rida fram om man ville innan man red fram på den andra banan. där skrittade jag, travade och tog några galoppsprång. Då fick jag komma in på den andra frammridningen och där galopperade jag en hel det och travade. Han kändes ganska trött så jag försökte väcka honom. Efter en liten stund så fick jag komma in på framhoppningen. Där hoppade jag krysset 2 i trav 2 galopp i båda varven. sedan räcket några gånger sedan oxern några gånger. Han kändes väldigt fin Ja, perfekt. lite seg bara.
 
Jag gick bort till stora utebanan där tävlings banan var. jag fick komma in och medan hon innan mig red kollade jag runt på alla hinder. Han kändes inte spänd på något förutom hindret med murar på sidorna och en planka i. där blev han lite spänd. första och andra hindret kändes bra han flög över,  kanske lite sekt. 3an där kom vi väldigt nära men vi fixade det. 4 kändes kanon 5 an var hindret där han var spänd. jag jobbade fram honom för han tänkte stanna jag tröck på han tänkte hoppa men nej.. han stannade. jag gjorde en sväng ganska snabbt och där flög vi över. 6an kändes bra vi började få tempot. 7 bra och 8 bra! vi kom i mål i grunden med 4 fel men jag är riktigt nöjd ändå. han kändes jätte fin och det blev ett stopp för att hangar tittig annars var det bra. Nöjd och nästa helg då blir det LB! lycklig! vi är redo igen nu. vi fixar ju höjden det är bara ifall han tittar som det blir svårare att trycka över honom. Men jag åkte hem med ett nöjt leende. förutom när jag skulle gå till bilen knäckte jag mitt skit knä så då gjorde det as ont och jag blev rädd och jag började grina lite men det gick över ganska fort. HATAR mitt knä! JAG HATAR det! aja. nöjd är jag och davy med. bästa helgen på länge! älskar min stjärn ponny! KRAM
film kommer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback