dag 1 - presentation av mig

Vem är den där tjejen victoria gadd?
 
Jo, jag heter Victoria Gadd. Jag är 12 år fyller 13 år och blir tonåring 1 juni. Jag har bot på Gotland ända sen jag var 4 år sen i februari 2013 då vi flyttade till Värmdö. Nu bor jag på en hästgård på Värmdö med min underbara familj Mamma Katarina, pappa Johan, hunden Nelly och mina underbara hästar Davy och Laguna. Jag har långt brunt hår, bruna ögon och ganska smal tjej. Jag är 1,65m lång senast jag mätte mig och det var för några veckor/månader sedan. Jag är en tjej som driver denna blogg, victoriagadd.blogg.se. Jag har bloggat sen jag var 11 år. Först på en blogg själv, sedan med mina 2 bästa vänner. Min senaste blogg innan den här som jag hade med Elin och Alva var bland dom största bloggarna på gotland. Inte så stor men runt 100-150 unika varje dag. Vi hade ett bra flyt med bloggen, men jag skulle flytta kändes kånstigt när bloggen hette visbyryttarnas och jag nu mer bor på värmdö. Alva funderade på egen blogg, och ja, det slutade såhär. Vi la ner bloggen med en klump i magen men vi kände oss redo för att utväcklas ha en egen blogg där det bara handlar om en själv. Men att ha en blogg tillsammans med någon var bland det roligaste inom bloggvärlden! 
 
tillbaka till mig. Jag lever mitt liv med mina hästar, mina stora mål och drömar. Dom jag sattsar på, inte bara satsar dom jag älskar och jag bryr mig inte om att satsa, tävla, visa vem vi är, utan det viktigaste är att få ha dom vid sig och älska dom , rida dom och ha kul tillsammans! det där med tävla brinner jag för och det är ett plus med det här med hästeriet. Det är hästarna jag kommer kämpa för med blod svätt och tårar med mycket kärlek, det är dom som gör mig glad i lägena som är svårast. Just nu tävlar jag min fina d-ponny i hoppning och dessyr. I dressyren sticker han ut, det är där han har sin stora plats, men ett liv utan hoppning, ektion och farten i luften finns inte, där har vi en plats också, vi är påväg mot ponnytoppen. 
Jag tävlar och rider min mammas ridhäst, vi startade på 0 och vi har kommit en god bit påvägen, vi ändrar, en stor mit påvägen! vi tävlar både hoppning och dessyr på höjder. vi är inte bara flamms på banan utan vi är påväg mot ridhästtoppen.
Jag hatr hört folk och människor säga att mina hästar aldrig räcker till att du borde skaffa bättre hästar. Ni som säger det har såååååååå häääääääääääääääääääääääär fel. Så långt som vi kommit, så mycket vi kommit framåt och så mycket vi utväcklas. Jag kommer ALDRIG  ge upp för jag vet, jag vet att vi kan och att vi ska bevisa att vi kommer bli stora och att man behöver inte "ferraris" för att lyckas, det man lyckas på det är sammspelet mellan häst och ryttare, kärleken som för så vi klarar allt. Jag ger inte upp, ni ska få se. I´m victoria gadd.
 
Häsar är min stora pasion men musiken är stor innom mig, att sjunga spela och kunna göra det är underbart. Musiken som kommer från instrumenten och människorna, det är underbart. Jag har gått för en sångpedagåg i ca 4-5 år tror jag. Men jag har fått ett avbrott från det nu när jag flyttat men förhoppningen är att hitta någon som jag kam sjunga för och lära mig mer, för jag vill lära mig ännu mer! Jag har varit med 5 gånger på uppvisningar och avslutningar och sjungit solo. Nu ska jag äntligen få göra det igen fast i ett band med 6 andra goa tjejer. Vi ska ställa upp i hemmestafestivalen! Bland det största talangtävlingarna på värmdö för unga sångare!  Musiken är stor i mitt liv och kommer alltid att vara. I´m victoria gadd
 
Jag är en tjej som ALLTID är glad framför andra hur jag än mår. Jag äskar att sprida glädje, va med vänner och veta att jag lever livet är inte slut jag ska njuta i varje minut. Jag vet att om du är glad blir andra i din omgivning glada. Jag är personen man kan berätta allt för, jag säger det inte till någon, jag är nog snäll och bryr mig om andra, jag är fruktansvärt blyg men väldigt kul när man lär känna mig. Jag är inte den som alltid vågar ta första steget. bara man puschar. Jag sattsar på bra betyg fast jag inte är särkillt bra, men jag ska försöka, jag måste få bra betyg för att få en bra utbilldning. Bloggen är viktig, vänner är viktig, betygen är viktiga, hästarna är viktiga, muskien är viktig men det viktigaste för mig är min familj, utan min familj skulle jag inte va den jag är idag, er är jag stolt över, ååå min mamma och min pappa... dom bästa som finns, över allt på hela jorden ska ni veta att jag finns alltid vid er och det är er jag älskar mest. my family in my heart <3
 
det här är jag, det jag älskar, iaf lite.. drömmar för mig är inte bara en dröm den ska bli värklighet.
JAG ÄR INGEN VANLIG HÄST TJEJ UTAN VICTORIA GADD
 

dag 1: presentation av mig
dag 2: presentation av mina hästar
dag 3: presentation av min hund
dag 4: hästbloggar jag läser
dag 5: drömhästen 
dag 6: min tanke om bloggvärlden
dag 7: vad mina hästar äter
dag 8: mina tränare
dag 9: drömtränaren
dag 10: min första häst
dag 11: pinsamaste tävlingsminnet
dag 12: fula ovanor
dag 13: vinster/priser
dag 14: min familj
dag 15: min första hästkärlek
dag 16: vänner du saknar
dag 17: förebilder inom ridsporten
dag 18: en perfekt dag i stallet
dag 19: hästens utrustning
dag 20:  en person du kan berätta allt för
dag 21: drömmar
dag 22: favorit outfit på tävling
dag 23: favorit plats nära ditt hus
dag 24: Min blogg, varför satsar du så som du gör nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback