Så för bereder jag mig.. T

Jag tänkte berätta om hur jag förbereder mig till en hopptävling med Laguna. 
så här ser en förberedelse ut:
 

Jag börjar alltid att rida, antingen skritta ut, rida lite håradere eller bara gå en prumendad med henne i grimman. denna dag så re jag ut och joggade henne. Först skritta jag ganska långt och sedan så börja jag trava (red med världens bästa wilma) sedan tpg vi en lång härlig galopp så dom fick sträcka ut sig. Hon har väldigt mycket energi i sig. Sedan trava vi av dom och skritta hela vägen hem igen. 
 
När jag kom hem så började vi fixa i ordning henne. Jag brukar duscha men det är kallt ute och vi har ingen vattenspilta ännu. Så idag så sprejade jag henne med glanssprej som inte är halt och som rengör på utsidan. Jag prejade henne med det och sedan rycktade länge med rykt borste och ryktskrapa. Efter det så klippte jag hennes man för den var alldeles för lång. sedan klippte jag bakom hennes öron, öronen och hovskägget. Jag tvättade Lagunas svans nogrant med varmt vatten och shampoo. DÅ var Laguna klar. då satt jag på henne täcket och gick till sadelkammaren och börja putsa medan wilma bytte schabrak, putsa stövlarna, och satt på nr lappen. Då var det klart. Då tog vi ut sadeln, tränset, nummerlappen, benskydden, västen, hjälmen, fleecetäcke och ländtäcke till bilen. Jag tog också ut transport skydden till stallet. 
 
Då var stallet och hästen klar tror jag. Då går jag in tar fram svarta kavajen, vita ridbyxorna, vit ridtröja med krage. så ser en planering till en tävling ut ungefär.
 
Imorgon startar vi LC 1m på södertörn. ska bli sååå kul! kram
 

Kommentarer
Postat av: Ida - tävling om 3 pannband

Stort lycka till på tävlingen! :) Var jag med i min bloggtävling där du kan vinna 3 fina pannband till söta ponny. Kram

2013-03-30 @ 22:04:35
URL: http://idawoxlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback