Jag och mina hästar

Hejsan, Jag heter Victoria Gadd och är 12 år gammal och fyller 13 år 1 Juni. Jag är en tjej som brinner för det jag älskar mest, mina hästar och hästvärlden. Jag har precis flyttat från Gotland till värmdö, fylttade för ca 2 veckor sen. Jag har bott på Gotland sen jag var 4 år. Jag skaffade min första häst när jag var 10 år, då fick jag Davy on the road han kallas för Davy. Innan min första häst så gick jag på ridskola jag började tror jag vid 6 års ålder. Jag hyrde Davy ca 1-2 månader innan jag köpte honom. Jag har kämpat och kämpat genom blod,svett och mycket tårar. Jag har gått igenom mycket under denna lilla tid med min D-ponny Davy men den är ännu långt ifrån slut. 
 
Davy är en mörkfux vallack som är född år 2000. Han är welsh ponny, quarter och lite lite varmblods travare. Han är väldigt smidig och snabb, han har ett enormt temperament och kan vara envis. Hans pappa heter ekelunds nalle och är en väldigt fin dressyr ponny, han har vunnit SM 2 gånger silver 1 gång och broms 1 gång. Davys mamma är en quarter som då är en westen häst. davys mammas pappa var en grym westen häst på gotland! <3 
 
Jag och Davy tävlar i både dressyr och hoppning .I hoppning har vi tävlst LB 1m med placering och i dressyr har vi startat LA1 med hyfsat resultat. När jag skulle börja utöka mig i klasserna så fick davy en lättare hälta så jag har inte kunnt tävla honom under hösten men jag började sätta igång honom i december då han blev friskförklarad. Så nu är vi fullt igång igen. (men hans tävlings rutin är inte på topp) 
 
Efter vi haft Davy i ett halvår så kom det ännu en medlem i familjen. Hon heter Laguna. Hon är ett skimmel sto född 2003. Laguna är min mammas häst men jag rider och tävlar henne en hel del nu. Vår lilla karriär startade i höstas när jag inte hade någon häst att rida. Då debuterade vi på tävlings banorna i en Ld 90 cm och gick felfria sedan skulle jag inte starta någon mer klass den dagen men vi efteranmälde mig till LC KM 1m det var vår debut men vi körde och vi tog hem en KM seger Junior!! Sedan så har vi tävlat och vi har vunnit några tävlingar under hösten. :) 
vi har startat LB2 i dressyr och ska snart debutera i LA. 
 
När vi köpte Laguna kunde hon inte så mycket. Hon kunde knappt hoppa 50 cm ! nu är hon liksom grym! <3 
Laguna har en fin stam bakom sig , dom bästa är ladykiller, Landgraf 1, Lancier.
 
Innan denna blogg har jag bloggat på en ganska stor blogg på gotland som hette Visbyryttarnas.blogg.se 
där jag och mina två bästa vänner bloggade.
Nu får ni läsa om mig och mitt liv med fullspäckat schema med kompisar ,hästar, mode, musik och skolan. Inget att missa. Jag är ingen vanlig hästtjej utan Victoria Gadd!

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh vad fina hästar du har :) ni är jättesöta tillsammans!

2013-03-19 @ 00:26:37
URL: http://skimmelsto.blogg.se
Postat av: Filippa

Hej! Vad kul att du har fått en blogg!! I vår skulle du vela vara med mig då? (Alltså när snön försvinner) läääängtar efter att få träffa dig igen❤ kram

2013-03-19 @ 06:15:21
Postat av: Wilma

Lycka till med bloggisen! Puss å kram Wilma, saknar dig :(

2013-03-19 @ 14:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback