Den där känslan i luften.

Det där med hoppning asså.. Det är något speciellt med det, den där powern och känslan. Det måste vara något speciellt med den. 
 
Idag på pontus hoppträningen med Davy hoppade vi mycket stutts, bågar och inte så höga hinder.Jag tycker det är jätte kul med sånt! Speciellt när man hoppar stutts då det går så fort på något vis, inget mellan rum med galoppsprång utan upp, ner upp dräckt och ner igen och så vidare.  Idag kändes Davy ganska seg men väldigt mjuk och ändå villig att jobba. Han tyckte det var kul tror jag. Han bjöd vid hindrerna men han är ganska seg på första hindret men när man väl kommit in i banan så flyter det så himla bra, man flyger igenom det med jobb och kontroll. Jag tänkte mycket på att försöka ha honom samlad mellan hindrerna nu idag för att han kändes så mjuk och lugn, så då passade jag på att ha han sammlad mellan hindrerna asså i mjuk form, sedan när man närmar sig hindret måste man låta honom få upp huvudet annars kan det gå galet. 
När vi hoppat några av alla hindrerna som bestog av 2 st 3 stutts, 3 räcken, 1 smalhinder och 1 oxer. I slutet hoppade vi en bana några gånger som vanligt. Så roligt så! JAg fick många bra tips och råd av Pontus idag! 
 
Kände verkligen att det var en hyfsat bra träning idag! Lastningen gick bra, åka iväg gick bra, allt gick bra! haha <3
 
Hoppas ni är nöjda med min blogg än så länge! det är bara att Kommentera negariva och posetiva saker så kan jag förbättra bloggen mer! Det har varit ganska många eller många som kollat min bogg på bara 2 dagar! Är kul tcker jag. 
 
NU får ni ha det gött så skriver jag hur morgon dagen ser ut i morgonbitti. ps. mycket kul händer.
 OXOX Vickan 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback