IDIOT.

 
 
MMMM... IDIOT VICKAN. 
Precis som rubriken säger. IDIOT. 
Asså att man kan vara en större idiot än mig är nog inte så lätt. Serriöst det jag gjorde var riktigt idiotsiskt.
Vi tar allt från början. 
Min mamma födde mig den 1 juni 2000, väna litie här, inte så långt tillbaka! vi tar det från i eftermiddags runt 6 tiden. 
Jag sat i soffan och hade det väldigt mysigt, fixade på bloggen och hjälpte andra med headrar. allmänt dator pyssel. Jag tänkte det är säkert ingen brotska innan träningen börjar kl 7. Maten var klar kl 6 då jag borde varit i stallet och gjort i ordning Davy. Men jag hade nog tappat min hjärna i poolen… Jag gick och hämtade mat och åt med mamma och då började jag vakna lite. Jag märker att jag har den där J**** gubben på min haka som jag målat med tuschpenna. Jag kastar mig upp och försöker gnugga bort det. Och vad tror ni? såklart det inte försvinner! jag får typ panik för det ser ut som jag har skägg. Jag hämtar diskmedel och en svamp med såhär hårt på och börjar gnugga för kung och foster land. Och det sved så inåt i helvete.. men jag fick fört det. Min haka var anmält röd. Jag skyndar att byta om till ridkläder och skyndar mig ut i stallet. kl var 18:30 när jag var i stallet då jag borde suttit på hästen. ALLLA mina saker till hästen var också i bilen då vi packat allt inför Gotland och jag borstar asa fort. och tänkte att idag får jag köra på "glansspryfusket". Jag hittade inte mitt glansspray det bästa i hela världen som inte blir halt eller något sånt. Hittade bara mitt andra glansspray som suger och är sjuuuuuukt halt. Men min hjärna hängde inte med i dag så såklart så sprayar jag hela davys halls och rumpa med glansspray så han var glas hal. Och när man använder glanspray kommer det överallt så hela mina tyglar var glas hala och samma med mina ridhanskar. och hala tyglar och handskar betyder inget grepp om tyglarna. Jag satt väll på davy vid 16:40 så jag hann iaf rida fram bra. Men vilken idiot. Stressad var jag. 
 
När jag satt på davy kändes allt halt. Men han kändes ändå fin. Jag började trava och han kändes pigg och lite hård. En pigg davy är inte det roligaste som finns om man säger så. Hård var kanske jag för jag hade hala saker och fick inget bra gräpp så mm. Men jag fick i gång honom fint inför träningen men jag tyckte det inte kändes så bra och fint som det brukar. Åsa har börjat kräva mer och göra svårare övningar men det gillar jag! Jag vill komma långt!  Vi gjorde mycket öppnor och förvänd sluta och lite galoppöppna men davy kändes inte så bra idag han kändes lite motsträvig och lite jobbig så. Men stundtals kändes han jätte fin.  Jag fick mycket bra saker som jag tog till mig mycket denna träning saker jag ska träna på nu under sommaren och oj, det ska jag göra! Skillnad ska det bli när sommaren är slut igen. Men både Åsa och Mamma tyckte att det så bra ut idag men nja, det känd
 
es inte lika bra. men Sånt är livet! 
 
Men vilken idiot med glanssprayet. jag blir galen på mig själv.. haha
 men ni ser säkert på bilderna att det inte ser så fint ut och verkligen inte så fint som det kan se ut! jau! 
 
fler bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback