hästarnas sommarplan.

Somsakt dom måste ha en plan. 
VILA
JOBBA
SOMMARMAGE
 
Ja dom orden måste finnas med i min och familjens plan. När jag och mamma pratade om detta hade vi exakt samma åsikt.  och hur ska vi nu göra? 
 

Panen är såhär. 
Vi börjar med Davy. Davy är just nu i topp form bättre en någonsin och det är SÅÅ synd att tävlingsesången är slut och vi måste vänta till i höst.. Asså så fint som han går i dressyren just nu. Jag tror faktiskt om det hade varit några LAP1 som vi kunde varit med i så tror jag att vi hade fixat dom där kvalen för att få komma till högre kasser, FEI klasserna och så vidare. Därför har jag bestämt såhär. Eftersom davy är så fin i både hoppningen och speciellt dressyren så vill jag njuta av den. Vi ska också på hoppläger 15 Juli(?)  och då vill jag att han ska va i bra form och inte ha allt för stor sommarmage (eller han har en rätt stor redan). Då kom vi fram till ett rätt lätt svar att han ska jobbas i samma form som han går i just nu fast kanske 4-5 dar i veckan istället för 5-6. Han ska tränas dressyr och hoppning samt ute ritter och massor av sommarmys. Så fram till lägret blir det det så. så jag ska ha han i innerhagen i gnisvärd sen då och då tar jag ut han på stora betet i någon timme. Men när vi kommer hem efter lägret ska sommar vilan få börja. Han ska få komma ut på ängen och få ett lång härlig vila med skitt-turer och uteritter då och då för det är han deffenetift såå värld. efter hans undernara comeback efter att han varit halt och tävlingarna innan han var halt då han stannade ut sig i hoppningen. Nu flyger vi över alla hinder och dressyren ska vi inte tala om hur fin han är.. my star ♥. Så då ska han få vila och Sommarmage :) sedan när vi kommer hem från Gotland kommer jag försiktigt byta maten och ge minder mat så magen försvinner, börja jobba upp han i samma kondition som innan. 
 
Asså det är självklart att jag inte kommer låta hans kondition för svinna helt utan jag ska rida honom men han ska få VILA från att jobba han ska få VILA från att vara på topp han ska få vara häst i en hage. det han gillar alldra bäst. Äta gräs på ängen med Laguna :) 
 
 
 
Laguna då? Ja lagunis min underbara vita stjärna. Hennes vila har redan börjat och kommer hålla på heeeela sommaren. Och det är hon SÅÅÅ värd. Davy fick vila närstan hela hösten sen i slutet av hösten och vinern så kom ju han igång och då reds båda hästarna. Så hon fick aldrig någon riktig vinnter vila sedan har hon gått hårt nu i vår med så hon är såå värd ett långt lov nu som hon kan gotta sig. Hon ska få äta gå prumenader då och då äta gräs, få sommarmagen som alla hästar drömmer om. Hon ska verkligen få vila och komma igång försiktigt sen och sedan börja köra igen :) Hon behöver det så. min dröm tjej ska bli rund och fin och ska få njuta på ängen med skorv. 
 
 
Så ser planen ut, inte svårare än så. Lägret är det bara 27 dagar kvar till! ska bli grymt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback