Galen dag!

förlåt för sämsta upptateringen nu idag.. Men det har hänt sjuuukt mycket!
Vi tar det kort.. 
vi tar det med stil.. 
haha skoja men vi tar det kort ...
 
Jag vaknade runt halv 10 något sånt. Sedan vid 11-12 kom elin med foder hästen hon ska ha nu i sommar!! LYCKA! det är en liten trav häst på 153 cm. Jätte söt! vi lastade ut och gick till hagen! då skulle vi släppa ihop davy och Places som han heter i samma hage. Laguna fick stå i en egen hage för att två valackar får ju inte gå med 1 sto. Så ihop med davy och places! det blev bara ett sjut sen blev dom bästa vänner! Men kingen är davy. haha! dom har stått och kliat varandra massor! på bara någon timme! 
 
Laguna då... Jo hon brunstar sååå sjuuuukt mycket! hon arabar sig med svansen rakt upp och trippar fram! och droppar kiss hela tiden! hon har ALDRIG brunstat såhär mycket... snacka om jobbigt. hon typ skriker och går runt hela tiden och är as jobbig. Men ja.. 
 
Vi såg att hästarna kommit till ro så då stack jag och elin till hennes pool och bada o sola sedan stack jag till havet och bada o sola och oojjj vad brun jag bivit! sjuukt brun! haha härligt! <3
 
När vi legat och stekt på stranden så åkte jag och mamma till ika och köpte klass m.m. När vi kom hem kom elin och vi skulle rida! Laguna gick då själv i en hage hon hon var helt galen i hagen och for runt där. Vi ville inte riskera att hon skulle skada sig så jag tog ut henne, mamma höll henne och vi sadlade fort så vi kunde ta in henne i boxen. Vi red i väg och red på ridbanan som jag och elin klippt upp halft. Hästarna var lite spända för det blev lite galet där innan. Davy gick jätte fint och så places var lite stark ocg stissig för han var lite stessad men han lugnade sig ganska fort men davy blev typ as pigg i slutet (mamma du såg inte som tur ;)) men han lugnade sig och jag avslutade honom med nöjd ponny och nöjd ryttare! 
 
nu har jag dansat för mamma och det blev jäkligt mycket skratt! HAHAH BJUSSAR O YOLO
Nu är hästarna lugna och för hoppnings vist fortsätter dom va det i morgon! 
KRAM! 
(fråge stund kommer)
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback