Familjen och hästarna går före..vad hände?

Hej världens bästa bloggläsare!
Som ni sätt har jag inte bloggat på 2 veckor. Det beror på masssssooor. Har haft så otroligt mycket att göra, och så mykcet har hänt i mitt liv! Hästar, tävlingar, skador, födelsedag och hur mycket som helst. Varje dag har jag tänkt gå in och sätta fart på bloggen igen, men dagarna har varit fulla varje dag... Men nu startar jag bloggen med nya friska tag, att blogga är kul visa och skriva hur det går för mig och aa att ha något att göra! BLOGGA är det bästa som finns men familjen, hästarna går före min blogg.
Nu ska jag lägga ner timmar på bloggen för om 4 dagar har jag sommarlov! so skönt.. asså shhhiiit vad tiden har gått fort! Tänk vad kul jag ska ha!
 
Men vad har hänt?
 
vi börjar med PAS finalen. 
Har inte så mycket att säga om den tävlingen. Domarna var hårda och jag red en usel ritt. Laget kom på 5 plats i finalen! otroligt! men vi hade scansen att vinna men den turen hade vi inte denna gång. 
 
Tisdags hoppträningen där på hände massor. Jag red Laguna. Laguna hade ingen framåt bjudning och ville inte, men vi hoppade runt och hängde med i träningen. Efter träningen så såg både Pontus och mamma att Laguna stog konstigt på sitt framben, hon ville liksom inte stödja på det. Pontus gjorde ett böjprov för att se ifall hon var hallt eller ifall hon bara vilade bent, och vipps... vi hade en hallt häst... På hem vägen rann tårarna och jag förstog att det här inte kommer bli kul, Laguna som var i så sjukt bra form, så himla fint musklad, inte för tjock eller för smal, vi hade hittat varandra och skulle precis ut och sopa alla banorna och ta hem fler och fler rosetter. Och så händer det här. Vi lät Laguna vila en vecka sedan red vi henne. Vi bokade även tid hos täby vetrinären. Medans mamma och pappa var hos vetrinären var jag och sjöng flera konserter på hemmestafestivalen. Helt plötlsligt får jag ett SMS av pappa där det står att Laguna var helt fräsch i ALLA ben! Lyckan i mig då var underbar! Jag hade även kommit tvåa i en av konserterna. 
En av konsert dagarna skadade jag mitt knä och kunde inte gå klokt alls. Då bestämmde mamma att vi skulle åka in till sjukhuset och kolla mitt knä. Jag fick då veta att det jag har är ett vanligt problem och massor av annat. Det är inget farligt och jag behöver INTE operera mig i nu läget! asså så lycklig. Glädjen sprudlade och aaa underbart!
 
Dagarna där på åkte mamma och jag till gotland! Där träffade jag massor av underbara vänner, jag hade skit kul och livet ägde! 
 
Mamma började sätta igång Laguna jag red davy och han går i topp form. Jag tränade massor inför LB och LAn till helgen som skulle komma.
På lördagen fyllde jag år. jag blev tonåring! 13 år! wiiih! Jag fick massor av fina pressenter men mina favoriter va, ett deon träns och egna hinder!!!! ärldens bästa födelsedags pressenter! <3 Jag tillbringade min dag med mamma och pappa på kolmården. Jag ville bara ha kul på min födelsedag och ingen stor fest eller så. 
På söndagen startade vi fört LB i täby med 62% och dommaren var hård men retvis mot alla men min procent räckte till en fjärde placering! UNDERBART!
Efter några timmar där på startade jag min andra LA i mitt liv! Jag tyckte jag red en skit ritt men det räckte till 60% och det trodde jag aldrig! jag red sånna enorma misstad som jag aldrig trodde vi kunde göra. lätta missar att lösa till nästa gång. dommaren var hård i den klassen med men ändå rättvis. 

970864_478988068836274_1606193034_n.jpg

 

veckan där på rullade på bra Laguna är nästan helt igång men hon står sådär efter man ridit henne. Det kan bero på hennes sko som satts på lite konstigt så dom ska skos om snart. 

Nu idag har jag tävlat min fina ponny på gräs hoppning. Man kan säga att det var en katastrof tävling men davy skötte sig lite. 

Det var hemmskt! detta hände. 

Vi åkte till tävlingsplatsen solen sken och det var jätte fint väder. Vi satt och njöt i solen och så vidare. när jag gjorde mig i ordning för klassen och vi broddade och så vidare så hörde vi och såg lite blixtar och muller, jag brydde mig inte och vi tänkte att det kommer aldrig hinna fram. Men sen är jag sitter upp börjar det regna. Då bestämmde jag mig att inte satsa utan bara jag kommer över 1an så är jag nöjd. Jag ville inte riskera våra liv för en lokal tävling. När jag skulle fatta galopp och ta första lilla hindret så smäller det till och himlen lyser upp. Davy blir skit rädd och flyger iväg och var lugn och lugnade ner honom, han trodde nog att det var hinderna så han blev jätte spänd så han stannade på lilla krysset men jag tröck över honom, hoppade några gånger fast han var jätte spännd. Jag tog räcket han tvekade stannade och hoppa jämfota.. vi tog det igen och då gick det bättre. jag hoppade oxern han stanna och sedan tog jag det igen och han flög över hinderna, jag hoppade alla och han hoppade jätte fint. Regnet bara öste ner, jag och davy var genom våta, helt förstörda. Jag tänkte gå in och bara av bryta men jag körde. Fast spöregn och plixtar och åska hoppade jag och det gorde alla andra med. Jag gick in styrde mot ettan regnet var i mina ögon och jag såg typ inget. Han stannade två gånger. sedan trav hoppade han hindert. sedan tänkte jag avbryta men jag försökte på tvåan med. Han stannade.  jag blev utesluten och styrde på 1an och han travhoppade. 

det är inte alls kånstigt att han stannade så himla mycket regn ich åska som det var! deg var hemskt! Pappa och jag sprang till transporten jag slängde av sadeln pappa broddade av så fort han kunde fast blixtar över allt. När pappa får av broddarna på en av bakhovarna så hänger skon och dinglar. Pappa får dra av skon från davys hov. Då är det inte alls konstigt att han stanna. ASSÅ shit vilken dag. davy gick in i transporten och vipps så var vi i säker het. Vi åkte till MAX och köpte mat. Jag fick åka i bilen utan byxor.. hehe men jag var helt sjukt blöt! när jag satt i bilen såg jag sjuuuuuukt stora bixtar dom var typ flera mil långa kändes det som.. 

AJA. nu sitter jah hemma och startar upp min blogg igen. ska försöka få tag i en hovslagare. Solen skiner iaf nu ;) skönt!

hoppas ni stannar kvar på bloggen nu!


Kommentarer
Postat av: Elin

Ojj, men bra att ni inte blev träffade iallefall :O

2013-06-09 @ 16:45:34
URL: http://elin.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback