dressyrträningen

Min ponny alltså.. Just nu i toppform, går absolut bättre än någonsin! Han bara visar större och större överaskningar för varje dag! Han verkligen vill och kämpar med mig! Vi gör det här tsm och han är så underbar.
 
Träningen gick otroligt bra. han var riktigt fin ponny! 
Jag får ta det här ganska fort för jag har inte så mycket tid i dag.. 
När jag red fram kändes han toppen. Han gick fint och trammpade under sig fint och ville verkligen. Han var en aning trött för jag red han ganska hårt i går. Jag galopperade och han var sjukt fin och sammlad. när jag galopperat så sammlade jag upp honom och plockade upp han i hög form. Jag jobbade på som vanligt, gjorde mycket öppnor och övergångar. När jag galopperade gjorde jag änkla byten (galopp skritt galopp) där han blivit perfekt på och helt underbar! jag gjorde lite skänkelvikningar i galopp och volter, lite som vanligt. 
 
på träningen gjorde vi öppnor och slutor. När vi gjorde öppnor som kändes han lite lite seg men åsa sa att när man gör öppnor blir bjudningen lite mindre och så ska det va. Åsa feklarade massor av saker jag inte viste innan som jag lärde mig och hon förklarade på ett jätte bra sätt. Han gick toppen fint i öppnorna. Sedan gjorde vi slota och där var han helt sjukt fin! asså han brukar va ganska svår att göra slutor men idag gjorde han sjukt fina slutar! asså blev så himla glad, han var så fin! Vi jobbade även sammlad galopp och där var han också så fin. 
Man kan säga att der var en riktigt lyckad träning! ponnyn visade underbara sidor!
 
asså shit vilken stiärna han är! <3 och han är miiiiin! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback