Blogga

Hallu!!
Har inte hafft något internet idag så har inte kunnat göra någon "to day list".. 
Just nu ligger jag i soffan på altanen med nelly och en godispåse och gottar mig. härligt! 
Det jag gjort fram till nu är att jag varit med amanda och hennes kusin Tove. Vi har haft jätte roligt. När jag kom till amanda så badade vi i deras pool där det är 27 grader. härligt! vi hade jätte roligt och vi badade länge. När vi badat så gick vi upp till amandas rum och gjorde en jätte rollig film med hakorna, inseration byyy my frieeeends Alva och Elin.;)
HAHA 
Vi höll väll på med det ganska länge. Asså filmen är jäkligt fjantik för vi gjorde typ någon historia.. men det var riktigt kul! HAHA.
När vi var klara med filmen så bytte vi om till badkläder och sprang till min pool och badade där det är 30 grader varmt. As skönt. Vi badade länge och vi hade såå kul! Vi typ tävlade och gjorde volter, stog på händer och massor av annat kul! 
 
Mitt när vi badade kom mamma och behövde min hjälp att ta in laguna för att hovslagaren kom och skulle kollavilken sko laguna skulle ha i sommar. Jag tog in henne och gick till atlanen och myste. Davy blev typ helt galen i hagen. Han brukar aldrig bli så uppspelt när han är själv i hagen. Han typ galopperade runt som en  galning och bockade och gnäggade as mycket. Och samtidigt som det kom grannarna och skulle ta in sina hästar för dom skulle iväg på sommarbete så då blev davy ännu mer galen. JAg gick då ut till hagen och försökte lugna honom så han inte skulle skada sig. Han blev lugnare men när jag gick iväg börja han galoppera igen.. Jag gick då ut och hämtade en grimmas och tog in han. Precis då åkte hovslagaren iväg och imorgon kommer han för att sko hästarna. Men när jag fått in davy blev det lugnt igen. Jag mockade davys box. 
 
Och nu sitter jag här med min dator och godispåse. Men dagen är ännu inte slut! 
näst på tur:
Sista dressyrträningen för Åsa 19:00 Davy
 
så ser det ut! kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback