Min ponny är fantastisk! jag såg olyckan

HEJ!
har äntiligen kommit hem efter att varit på travet. Regnet öser ner, det blåser som bara den och åskan kommer väl hit när som helst. 
Btw. Tänkte iaf berätta om hoppträningen som gick helt fantastiskt bra!!! Och sen var jag ju och såg den där lilla olyckan som hände.
vi tar allt från början.
 
Pappa och jag åkte ut till gnisvärd, gjorde iårdning hästarna och åkte iväg. Vi hämtade upp mamma hemma i stan sen fortsatte vi turen ut till sillikaten. När vi kom fram ser vi att grinden var stängd och låst för att det är den här enorma trav tävlingen men vi såg att det var en tjej som red där. mamma och jag gick fram till vakten och frågade om han kunde öppna, och då ringde han någon tjej och då sa hon att det skulle komma en ggubbe och öppna men då visade det sig att vakten hade nyckeln så han öppnade och vi kom in. Tack så himla mycket vackten (inte för jag tror du ser det). Vi åkte in och började bygga bana. Jag byggde upp en bana på 4a hinder det såg ut såhär:
en linje med ett räcke och senan en oxer med vattenmatta
efter linjen red man snätt igenom till ett räcke 
efter räcket red man till ett grind hinder som stog mitt på banan alltså man svängde rätt över banan.
 
Vi pratade lite med tjejen som red och sånt sedan så skulle hennes kompis testa rida (medan vi bygde banan) hon var livrädd för hästar och hade nästan aldrig suttit på en häst. Helt flötsligt hör vi ett skrik när hon blev lädden inne på framhoppnings banan (asså när det är tävling) där var underlaget STEN HÅRT kändes som asfallt serriösst.Men iaf vi hör ett skrik och precis innan jag hörde skriket kollade jag på dom och då såg allt så lungt ut så. Men vi hör ett skrik och då såklart vänder alla sig om och då ser vi att tjejen som red hade ramlat av rakt på det här senhårda underlaget som kändes som asvalt. Hon var helt i sjock, hon grät och grät och hennes kompis var också i sjock. Min mamma satt på huk vid henne och lygnade ner henne och var en jälte! helt fantastik mamma jag har. Hon kunde inte röra sig för det gjorde för ont i rebenen. mina föräldrar var dom enda vuxna där just då. Pappa ringde ambulansen för det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Så pappa ringde vi fick också tag i hennes kompis morfar. Ambulansen kom dom kände och klämde för at se, aa något. dom ville kollla upp henne. Vi bestämmde oss för att lämna det till dom nu för nu hade tjejen bra hjälp och hennes kompis morfar. Troligt vist har hon fått en spricka i rebenet för hon hade så otrligt ont. Jag har ingen aning hur det gått för henne men jag hoppas på all tro att hon mår bra och att det inte blev något allvarligt. 
 
Mammma var lite i sjock typ men vi smälte det ganska fort. Hon hade tur i oturen att vi var där. Dom var helt ensamma och hennes mobil brev krossad. Dom bodde annars på fastlandet och hade inga föräldrar där. 
Hoppas verkligen hon mår bra. <3
 det är verkligen inte kul att se något sånt hända.. usch säger jag bara. Dom hade inte gjort något fel hon hade hjälm och hennes kompis lädde. Men tänk vad mycket en väst skulle hjälpt. Det är verkligen otroligt bra. Hur fult det än kan se ut så kan det rädda liv. 
 
Tillbaka till min hoppning.
När jag värmde upp davy kändes han lite hård i munnen men efter jag värmtupp honom släppte det mer och mer och han blev fin. Jag började värma upp på räcket snätt i genom och oj vad kul han tyckte det var!! lycklig ponny! Jag fortsatte hoppa linjen. Perfa säger jag bara. Ponnyn gjorde allt för mig. Sedan hoppade jag staketet (davy och staket, nja inte bästa polare). Vi fick en bra distans mot hindret men sedan märkte han att den var en grind. Då typ stanna han 2 meter ifrån men jag var på med skänkeln så han skritt hoppade det. det var som han bestämmde för att hoppa själv utan att jag tvingade honom. Sdan hoppade jag det flera gånger som dom andra hinderna. Jag bad pappa höja till 80 cm då hoppade jag bana på den höjden, han var perfekt i alla språng! han var helt underbar! jag hoppade 80 bana några gånger sedan fick han vila som han får mällan alla gånger och sedan höjde pappa till 1m och längde oxern ganska mycket! Han hoppade även perfekt där och tyckte det var så kul!! han verkligen bjöd och åå det är så kul att sitta på en häst som tycker det är så kul och bjuder så fint! 
han var underbar!
 
Känns som han är i topp form fast han går på bete, är fett tjock men han går så himla fint i både dressyren och hoppningen! vi är så taggade till lägret och det ska bli så himla kul! 
hoppas ni  gillade inlägget och att det var läs värt 
KRAM
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Så himla fin är han davy !

2013-07-10 @ 23:20:13
URL: http://teampb.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback