Jag på andras hästar

Ja, jag har ridigt väldigt många hästar i mitt liv. i alla slag, höverheta, lata, unga, stora, små, starka, känsliga , ja alla möjliga. Dom flästa har någo ridigt många hästar och sånt och det är verkligen lärorikgt tycker jag. Jag  letade fram lite bilder som är tagna med systemcamera när jag rider anndras hästar. Tänkte berätta lite om hästen "det jag kan" och hur jag tyckte den var och rida. 
 
BRISTO 
Ägare: Alva Timén
 
Birsto är en fin liten ung ponny. Han är 6 år och har blandannat conemmara i sig. Han är en d-ponny
+ saker med honom i ridningen : han vill verkligen jobba det märks. han söker kontak. Han är ganska lätt riden fortfarande myckt ungponny men väldigt stabil för att vara 6 år. Han vill gärna gå i form och passar sin ägare perfekt! riktigt härlig ponny!!
- saker med honom i ridningen : Han vill gärna hänga sig i bättet men det kommer nog försvinna genom åren. Han var lite seg för skänkeln men det kommer också försvinna. han är liksom ung. 
 
IZABELL
Ägare: Karolina Westberg
 
Izabell är ett fint d-ponny sto. jag har inte så koll på vad hon är för ras och ålder. 
+ saker med henne i ridningen : Hon var vädigt känslig lik davy på något sätt och var pigg och ville jobba. hon var lätt riden i form och känslig i skänkeln. Riktigt fin! 
- saker med henne i ridningen : Hon ville dra ibland och blev lite stark kommer inte riktigt ihåg för det var 1 år sedan jag red henne. 
 
Winnie
Ägare: Alice Leander
Winnie är en fin ung ponny som är 7 år. Hon är c ponny och har startat ungponny SM och placerat sig.
+ saker med henne i ridningen : hon var fin i skritten och slappnade av lite. Man kände att hon hade sug på hinderna när man red förbi hinderna. Han inte rida henne så länge.
- saker med henne i ridningen : hon var väldigt stark och pigg, hon var lite överdrivet pigg. så fort man gjorde förhållningar så trippade hon och stutsa när man gjorde mindre förhållningar blev det samma sak där. och när man släppte efter så stack hon. Men hon var fin och härlig att rida ändå!! SVÅR
Alice du är grym som kan rida henne så bra ;)
 
TWILIGT
Ägare: Lisa Horwitz
Kan inte alls mycket om henne förutom att det är ett härligt fint ung ponny sto som är d-ponny
+ saker med henne i ridningen : Han inte lära känne henne så för red henne så kort men jag tyckte hon var arlärt på skängeln och mjuk i munnen. Fin häst! härligt steg men väldigt ungponnig 
- saker med henne i ridningen : hon sköt gärna in rumpan och var svår ställd (kommer inte ihåg varvet.) svår att fatta galopp på. annars fin! 
 
Beelzebub
ägare: Ina Nord
Kan inte så mycket om denna fina d-ponnyn
+ saker med henne i ridningen : Hon var verkligen mjuk och ville jobba. lätt att få iform. Hon var lite en blandning mellan mina två hästar.
- saker med henne i ridningen : hon blev väldigt låg i övergångarna och ganska svår att fatta galopp på seg i skänkeln ljust i galoppen. 
 
 
 
 Skälv har jag bara ridit dom här hästarna en gång.
 
ägarna till dom här hästarna passar perfekt till hästen! dom är verkligen så fina par och det är  alltid kul att se dom tsm!
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro Westberg

Lille Bellzan! Ni passade bra ihop!!

Svar: det är du och izabell som är finast tsm! ni passar som handen i hansken ;)
Victoria Gadd

2013-08-01 @ 09:22:09
URL: http://karrowestberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback