Jag ger aldrig upp

 
Hej! det var ett tag sen. Asså shit vad tog bloggen vägen varför skriver hon inte? Asså jag vet inte.. jag bara dog med bloggningen efter lägret. blogg powern jag hade i mig bara försvann. dagarna går och det dåliga samvetet kommer fram. varenda jäkla dag tänker jag att jag ska skriva ett långt inlägg om allt som hänt.. men då kommer lata vickan fram och stoppar allt. Bara för att jag varit ett svin mot mina läsare och inte fortsatt blogga efter sindare har jag gjort en film som ni jätte gärna får kolla på. När detta inlägg är klart vet jag att bloggen kommer vara mycket aktivare och mer mycket mer inlägg. ska planer nästan alla inlägg, göra tidsinställda, berätta om allt som händer i mitt liv. Jag kommer ALDRIG ge upp min bloggtiteln jag älskar verkligen att få berätta och skriva för folk vad som händer, ha aktiviteter  och roliga inlägg som man gillar. Jag skulle aldrig vilja härma en blogg eller bli som te.x Nellie Berntsson, Johanna grant eller Tyra vist dom har grymma bloggar med massor av läsare som dom bykt upp själva. Jag vill inte bli som dom jag vill bli jag. Jag vill bara vara Victoria Gadd den där lite halvgalna tjejen, som alltid är glad och vill väl. Jag är inte perfekt tvärt i mot men det är det som är så skönt! Jag vill inte eller måste bete mig som en bitch då får man bara haters och så vidare som jag sätt med andra bloggare.. det är bara så fel tycker jag! Jag vill visa att bara om du är dig själv inte försöka vara någon annan så kommer du bli stor. Jag tycker sånt är så viktigt. 
 
Jag har fått många kommentarer om att jag stavar fel lite här och där men vad gör det? ett ord som är fel, är det någon kattastrof? alla kan stava fel. Jag lovar verkligen att jag inte ska svika er jag ska göra boggen bättre en någonsin! Jag bloggar för det är kul. .
Jag lovade att jag skulle utvärdera alla dagar på sinarve men jag känner att det är förbi jag kan berätta kort. det gick fantastiskt bra alla dagarna tyckte jag. Efter som man inte värmer upp själv som jag helst vill göra för om jag får göra det själv blir han så himla mycket finare. Men om jag får hjälp med framridningen blir han oftast okontrollerbar och okonsenterad när vi väl ska hoppa och då bli han bara jobbig. första dagen stanna han inte en ända gång men lite jobbig över bommarna. 2 dagen var han super het och på och då har jag inte han i min hand så bra så då stanna han några gånger kanske 3gånger. 3 dagen samma sak där. lite lugnare var han men jag måste sitta och hålla i han och då drar han bara. sistadagen var han så fin! inga stopp och jag hade han i handen fast med ett härligt lagom tempo! felfria 1-1.10m bana. härligt!
Det hände massor av saker på sindare läsgiga och roliga. men det kan jag berätta någon annan gång. 
 
Det här med frågestunden.. asså hahaha det kommer! 
det här med bedömningen kommer också! så chilla!
nu ska jag komma på nya roliga inlägg som kommer på bloggen! 
Mitt liv just nu är jäkligt mycket som händer, ny släkting!! lilla söta Sebastian kom för några dagar sen och troligtvis idag ska vi och hälsa på och ge presenter. Har varit i lummelunda grottorna med min familj och massor av annat har hänt! har fått bankkort men sitter och väntar på den där helvetes koden som inte kommer.. för 1 vecka och 1 dag skrev dom att koden skulle komma om någon dag men den har ännu inte kommit. pissss… 
Jag har varit hos alva och sovit över i 2 nätter och jag har ridit hennes nya finnig Brisse! han var så fin. Fick han att gå så fint! men alva rider han ännu bättre såklart! ;) riktigt fin polle ponny dom köpt. 
 
Davy har sommarvila så han går och har det mysigt i stora gräshagen och blir tjockare och tjockare. Men nästa vecka ska han igång så han är smal och fin till tävlingssessången! Han ska vara redo för lätt A i dressyr i mitten av augusti. Har skrittat han lite på asfalt med Laguna så dom ska sträscha senorna. Det är det bästa för hästen! så skritta era hästar ca 20 min minst 2 gånger i veckan på asfalt. då stärks senorna. Det är så bra! 
Om några veckor börjar skit skolan igen. ja orkar inte! vi åker tillbaka till värmdö om några veckor. 
 
Nu tror jag jag fått med mig en hel del. Så glöm inte att kika in på bloggen minst 1 gång varje dag ifall ni vill följa mig och min ponny till dressyr SM och min och min ridhäst resa till toppen! 
Kom ihåg vara dig själv och ingen annan!
ikväll ska vi till ett ställe och det betyder kanske att jag kommer avslöja något på bloggen ikväll som är rätt hemskt. antingen ikväll eller imorgon eller inte alls.  
kram <3

Kommentarer
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Vad duktig du är :)
Fina hästar!

2013-07-30 @ 13:00:02
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se
Postat av: Filippa

åå herregud vilken fin film och inlägg vickan! :D verkligen sjukt fint <3

2013-07-31 @ 21:13:40
URL: http://filippahult.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback