Humör ponny..

Assåå shiit vad min ponny har humör.. Ena dagen är han fett glad och är posetiv till allt och ena dagen är han sur hela tiden och gör allt tvärtemot. Assåå man märker det så tydligt! Hur glad jag än är så kan han va fett sur, precis som idag.

Vi började med att skritta en tur på asfalt och en grusväg där han var allmänt sur. När vi tog oss till ridbanan var han så sur. Han skulle göra allt tvärt imot vad jag försökte göra. Assåå han är ju så svår att rida och idag var han sjukt svår. Jag hade iaf ridlust så jag fortsatte. I slutet av passet så började han bli lite finare men han var hård i munnen. När han brukar va jobbig och stretar så brukar han va omöjlig i galoppen för då brukar han typ skena och inte vilja va samlad. Men idag vag han typ finast. Galoppen konstigt nog. Jag vet faktiskt inte vad jag jobba på jobba väll mest på att ha han lugn och försöka få han samlad så hade liksom ingen riktig plan för dagens pass. Men jobba fick han. Haha!

Nu är jag påväg in till stan och ska träffa Tova så ska vi gå runt på Almedalsveckan :)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback