foten värker Guld ponny

hej på er alla goingar!
Sitter just ni och gottar mig med en godispåse i soffan med en mysig fillt.
Har haft en underbar dag på stranden med familjen, bara solat och blivit jätte brun! det syns verkligen nu. 
 
Min ponny asså.. Värld sååå mycket, så underbar, sånt steg, ni vill bara veta hur fint han gick idag! Efter en lång dag på stranden åkte vi till gnisvärd och mamma och jag bestämmde oss för att rida. Först hämtade vi hästarna och som vanligt kommer davy till mig. ♥ Vi fixade iårdning dom och tog vår dagliga skritt tur på asfallt och sedan in på en grusväg och sedan hem igen. Efter det gick jag till paddocken och trimma davy i dressyr. Gud nåde så fint han gick. 
Började med att skritta honom i låg form sedan övergångar skritt, trav, även låg form där med. Jag jobbar honom i den lägre formen, volter och ställa, böja, öppna, sluta , skänkelvikning och sånna grejer. Jag plockar in honom i lite högre form och fattar galopp. Magisk galopp. kunde korta och länga massor. Börjar höja formen i galoppen och gör lite övergångar trav galopp och galopp skritt och så vidare. Efter jag galopperat är uppvärmningen klar och jag börjar kräva mer. Han gick i kanon form jätte fin i nacken och trammpaunder sig så otroligt bra. Han spårade och gjorde allt perfekt. Han var grym!
 
Men nu kommer vi till sitvationen där hän förvandlas till en vinnst ponny i SM. Han fick det där otroliga stegen alla dressyr ryttare strävsar efter sina hästar och försöker hitta. Jag har hittade några gånger, faktiskt ganska många gånger och ibland hela pass, precis som idag. Han hade "det" som man kallar det. Han gick så otroligt och mamma bara gapade för att han gick så fint. Bara det fans en filmkamera där, precis i alla dom här lägena där han går som finast. Han var så himla fantastisk. Han hade steget hela passet där efter. ASSÅ han steg... så otroligt vackert. Han flyger fram i traven, nej han svävar. Han har det där "det". Snart har vi det helt och det är då vi kommer starta SM. Och vi bara tar större och större kliv ditåt nu. Han är helt fantastik!! Sån kapatisitet han har, det känns så rätt och han är otrolig...  ♥
 
Jag avslutade honom när han gick som bäst, jag travade av honom i låg härlig form och han njöt sååå, och var sååå nöjd. När jag travat av skrittade jag av honom och ha fick sååååå himla mycket beröm detta pass. Hela tiden 24/7. 
När vi kom hem Så stretshade jag honom och han njöt och såg så nöjd ut. Jag svalkade av honom med vattenslangen och sedan var han klar.
Och då händer det.
 
JAG FICK NÄSTAN HÄSTEN ÖVER MIG.
 
Jag hade verkligen turen i oturen. Jag gick med davy påväg mot hagen och jag kände att han var lite spänd så jag var berädd på att han skulle kasta sig åt sidan lite gran. Men det som händer är att helt plötsligt så kastar han sig rikgit ordenkligt åt sidan (ingen liten kastning åt sidan) och det var jätte nära att jag fick HELA davy över HELA mig men istället för jag honom över min fot och tänk er en häst som flyger iväg och landar på din fot. (som om en häst hoppar upp i lufnen och landar på din fot. Så han stämplade mig på hela foten ordentligt men jag han på något sätt smälla till honom med grimmsaftet så han flyttar sig. Men det gjorde så in åt i HE***** ont! Kändes som min fot blev mosad. Jag började grina (brukar inte göra det så ofta alls) Davy blev helt förskräckt för han fattade inte vad som hade hänt. Jag halltade mig till hagen med davy med förädrar som stöttar mig. 

Jag tog av mig skon och srumpan när jag släppt davy. den var lite svullen och röd och jag hade ett märke av davys sko. Jätte kul.. :( tänk att få en 500 kg häst som hoppar på din fot. Asså shit vad ont det gjorde/göör.
Jag kollade lite när davy busade runt i hagen, sen gick jag in och satt en frys klump på foten. men det kokmer någ ändå bli blå. 
Har fortfarande jätte ont men få hoppasc på att det blir bra snart. Men on gör det!
 
 
Mer uptate kommer ikväll med härliga och roliga ideer hoppad jag! ska försöka svara på lite frågor nu.
KRAM
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Stackare !! <3 hoppas verkligen din fot blir bättre !
Ha det bra och vi ses snart! <3

2013-07-09 @ 22:34:49
URL: http://www.TheMartaCrusell.blogg.se
Postat av: Josefine

Usch vad obehagligt :( hoppas foten blir bättre!

2013-07-10 @ 11:09:39
URL: http://www.revolt.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback