Badat med hästarna!

Hej!
Shit villken underbar dag jag hafft! Vi var på dharve och kollade! hittade ett grymt fint täcke som jag inte köpte. Fanns tyvärr inte i davy storlek..vi köpte bara lite smått och gott typ schampoo, flugsrej och en pekpinne. När vi betalat åkte vi såklart hem. hemma fikade vi och hade mys pys. Vi bestämmde oss för att åka och bada med hästarna!! solen sken och det var 20 grader. Vi packade ihop badkläder träns och hjälm. och lastade hästarna.
 
Vi åkte iväg och jag gjorde ett snabbinlägg på bloggen men mitt internet började dampa... så det kom inte in på bloggen.. Men när vi kom fram bytte vi om lastade ur och mamma och jag satt upp och skrittade iväg. vi skrittade bara lite på grusvägen så dom skulle vänja sig med omgivningen. Sen drog vi igång med badandet. i början var dom lite tveksamma till att gå i men när dom väl var i älskade dom det. Davy stog och drack massor i början medan laguna stog och skvätte med hoven! haha hon är så söt! Sedan så fick davy mod samma med laguna och dom gick ut ganska långt! jag galopperade i vattnet, travade och gick ut så nästan hela davy var täckt med vatten!
 
han älskar att bada. Och jag ÄLSKAR det! det är helt fantastiskt, att sitta på hästens rygg och bara åka me i vattnet! det är verkligen en magisk kännsla och upplevelse! vi bade säkert 1 timme med bara underbart mys. Det var så sjukt kul när Laguna var så glad så hon doppar hela huvudet inklusive örona! hon blev typ i shock när hon märker att hon fått vatten i öronen och ser almänt förvirrad ut :D HAHA. När vi badat klart så skrittade vi lite på grusvägen igen. Vi Lastade dom och sedan springer mamma, pappa och jag ut i vattnet och kastar oss i! så härligt! det var så himla varmt i vattnet och åå fanastiskt. önskar att man kan göra det här varje dag.. OCh hästarna älskar det också! bli svalekade efter en varm dag. eller det har ju regnat typ hela tiden men det har varit väldigt kvaft. 
 
En helt fantastisk upplevelse.. vet att jag sakt "fantastiskt" typ 50 gånger men det var verkligen fantastiskt. haha.. Vi hade med system kameran så kommer lägga ut typ små inlägg lite då och då med massor av bilder! ni får börja see några stycken nu på en gång men ni får inte missa alla fantastiska bilder!! magiskt.. 
 
GLÖM INTE ATT HÅLLA UTKIK PÅ RESTEN AV BILDERNA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback