Kvällen träning asså..

 
 
dag var det årets sista hoppträning!
Tråkigt verkligen, så nu taggar vi igång inför 2014 träningar! Helt galet att det snart är 2014, shiiit vad tiden rullar på fort nu asså. 
 
Träningen kändes riktigt bra. han var rätt pigg och lite för stark i bland men jag kunde få ihop honom så han sammla sig mellan hindrerna. Trodde han skulle ha träningsverk i dag men det hade han inte. Dagens träningar gick ut på kombinationer. båte 3 och 2 kombinationer. Sedan en oxer på långsidan. Roliga men rätt svåra övningar, sånna där övningar som ALLA behöver nöta nöta nöta med.. Men det kändes rät bra. Sista rundan kändes riktigt bra. Vi fick till kombinationerna rätt bra utan att han drog iväg som alla hästarna gjorde under träningen idag. Speciellt när det var 3 kombinationen när man hoppa in på en oxer, 1 galoppsprång till ett räcke sedan två till ett räcke. När man kom in på linjen med två galoppsprång så drog hästarna så man fick verkligen rida och va berädd på att sätta sig ner och ta förhållningar. Svårt men kul. 
Banan låg väl på 90-95m man kan ju inte läga upp så högt när man tränar på att nöta in något. Då är det bättre att ligga på gämn bra höjd där man känner sig trygg liksom ;)
 
NU måste jag verkligen sluta skriva, nu dag imorgon med nya friska tag! ännu mer vinter och än dag närmre jul/ jullovet!! vem längtar inte liksom! :D 
Nu känner jag mig så taggad med att dra igång bloggen igen. AAA nu ni, nu ska ni få se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback