Julen är ju snart här.

 
 
Man märker verkligen att julen är här nu. Husen är fyllda av julpynt, snön börjar lägga sig vit på marken, det bärjar bli mer och mer kallt och allt vatten bli till is. snart är det julafton 14 dagar kvar till julafton. Åå så himla härligt med julafton , träffa släckten och bara ha det mysigt. Mindre bra äär ju att det är dags för att brodda, snösulor, kallt i stallet och alla vattenledningar i stallet fryser.. Massor av klumpiga kläder på och bara kallt. Som sagt jag hatar kallt och snö.
 
Snart kommer ju hästarna och jag till Gotland och ska va där hela jullovet. Vi kommer stå i Ninnas stall och jag hoppas att någon vill rida med mig ;) hihi. Ska bli så himla mysigt! måste säga jag har saknat stallet hoss ninna och närheten till ridhus. Är lite knepigare nu när snön kommit och vi måste åka iväg för att träna. Vår ridbana har fryst och vi får inte salta den och vår helvetes fyrhjuling är på lagning så kan inte rida där just nu. Jag hade tänkt att rida Laguna idag men det gick ju tyvärr inte. Har lite dåligt samvete för hon har vilat lite för mycket nu. Vi ska ju rida igång henne med bommar och små hinder och det har varit segt med det. Men man vill ju inte att underlaget ska vara hårt och riskera något. Så väntar häldre tills man kan få bättre underlag.  Davy ska få lite vila efter imorgon. Sissta träningen för Åsa 2013 :( tråkigt.. Men då taggar vi inför träningarna 2014! Men efter imorgon ska han få vila med lite skritt turer tills vi åker till gotland. Då kommer han vila en vecka. Jag har lagt in ganska mycket vila mellan åt nu i två veckor. Fast jag har ändå hållt igång träningarna. han brukar gå 5-6 dar i veckan men nu har han kanske gått 4 pass i veckan. Under jullovet ska han ha mycket mysiga uteritter och lite träning. Han kommer få lite vila då också. 
 
Dagen idag har varit lugn. Skolan är väldigt skön just nu. inga LÄXOR. galet skönt. Tror betygen sätts på fredag.. HJÄLP.. 
 
har bara köpt 1 julklapp.. behöver verkligen ut och julhandla! :D 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback