2013

 
Ja, vad ska man säga om det här året.. Året där sjukt mycket har hänt. Många av mina strösta drömmar har gått i uppfyllelse, det här med en placering på runsten, flyttat till en helt egen gård och få bo med mina hästar där, jag har fått massor av tävlingsmöjligheter och så sjukt mycket annat som ärf så stort. Helt galet. Jag har fått möljligheten att träna för A tränare och andra grymma tränare. Jag har fått möjligheten att få träna för mina nuvarande grymma tränare i dressyr och hoppning. Åsa och Uffe. Dom har verkligen hjälpt mig och fått mig och davy på nya vägar. Man kan säga att det varit ett mellan år för mig och davy, mellan året där vi är i utvecklingsfas och alla knappar brörjar fastna ordentligt. Vilket är så kul. Vi har haft väldigt mycket svåra saker, motgångar som är helt sjuka. Asså sånna motgångar som gör så dom flesta hästtjejerna lägger av med ridsporten. Tårar har runnit. Man kan säga att jag nog aldrig gråtit så mycket som jag gjort det här året när det gäller hästar, familj m.m . Galet. det varit rätt svårt med all omställning i mitt och min familjs liv kan man säga. Men det börja sjunka på plats.
 
Skolan har tagit sjuuuukt mycket tid med skolbyte, nationella prov, ännu mer prov, test, börja sjuan och ännu mer betyg. Så fort man misslyckas i ett prov eller något sånt straffas det rätt mycket på betygen. Så det gäller att kämpa kämpa käma. Det är svårt med högstadiet.. 
 
Det som visat sig mest i år alltså det som varit störst är nog det här med flytten. Verkligen en enorm grej för lilla mig. Tog på krafterna, men så mycket möjligheter och så taggad var jag. Men när dagen väl kom som var det stort. Men det var typ så. Första dagarna sen var det nomalt. Ingen större grej men ändå såå anurlunda gotland. Vissa runt om kring mig har inte mått så bra och det sliter ju på en själv när man ska peppa, men man lider liksom också och mår inge vidare. Nog det som varit mest som en klump för mig. För om någon mår dåligt i min närhet mår inte jag heller bra och tänker på det 24/7. 

Något mer som verkligen varit helt sjukt med det här året det är det här med att nästan ALLA hästar jag känner har haft någon slags skada. Jag vet inte hur många hästar som dött. HEMSKT. Men jag försöker att inte tänka på det och blicka framåt. Allt det som inte varit bra i år spolar jag bort och tänker bra på det bra sakerna som hänt. För nu är det NYTT år med nya möjligheter 2014 liksom! har hört och läst att det är hästens år! sök upp det ;) så härlig! känner att 2014 kommer bli helt helt helt grymt! helt underbart! Känner att det året kommer va på min sida och jag ska bara njuta med min familj, inte för höga krav men ridningen ska framåt! Kanske ska ta det lite lugnare med tvälingar men det ska ändå tävlas. Ska ha skolan som prio 1. Höja defentetift mitt betyg i engelska så det blir högre. Mitt svagaste ämne. resten av betgen ska också höjas såklart. 
 
Avslutade 2013 ridpass med ett barbacka pass i ridhuset. Lungt pass med inga krav! bara mys pys! fick rida Laguna också och hon var så fin. 
TACK 2013 FÖR DET HÄR ÅRET! DET HAR VARIT EN ÄNDA STOR BERJODALBANA MEN SATAN VAD KUL VISSA SAKER HAR VARIT! TACK <3
hoppas alla får ett grymt bra år med härliga möjligheter. Jag ska iallafall göra 2014 dett det bästa året någonsin!
Dressyr video kommer imorogn eller i övermorgon! det bästa till sist vettni;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fina bilder :)
HEHEHE vill bara förvarna dig, tycker du sjuan är jobbig då ska inte börja åttan. Det var värsta skolåret i mitt liv!

Svar: Jag vet.. Längtar inte..
Victoria Gadd

2014-01-02 @ 12:10:01
Postat av: FlizanLizan

Fina bilder :)

2014-01-04 @ 19:21:33
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: FlizanLizan

Fina bilder :)

2014-01-04 @ 19:21:35
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: jessica jansby.

såå fina hästar! :)

2014-01-04 @ 19:44:38
URL: http://jansbyphotos.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Kommer aldrig heller glömma 2013, det var ett riktigt bra år!

Svar: nja, för mig var det lite både och år som det står! :) kul att du hade ett bra år! :)
Victoria Gadd

2014-01-04 @ 20:41:18
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback