Ute och joggat av hästarna

Hej! 
Blev sen ridning idag men det är alldrig försent;) Jag började med att rida davy på ridbanan och fint ska det va! Jag ville bara jogga honom lite idag eftersom han stått i transport i flera timmar. Så jag skrittade ganska länge med långsa tyglar sedan korta jag upp dom och red honom i låg form. Idag ville han verkligen gå låkt vilket var skönt. Han slappnade av jätte mycket och lyssnade. Jag skrittade honom så i olika rörelser, stälde och böjde och fixade. Ni förstår. När jag gjort det började jag trava i lika log och fin form. Han var arbetsvillig fast jag inte krävde något av honom. Han fick lunka på i låg form, övergångar och allt sånt. 
 
När jag gjort det ett tag frågade jag pappa samtidigt som jag jobba honom ifall han kan lägga ut vattenmattan, så det gorde han. Davy märkte inte att han la ut den så jag red runt när den låg där. Han tittade ibland super mycket och var tvungen att tvärnita men tillslut efter kanske 2 min gick han lugnt men forfarande en aning spänd. sammtidigt som jag jobba han sa jag till pappa att flytta den till spåret medan davy inte märkte det. Då red jag runt där jobbade honom som inget hänt, red då på långsidan där den låg och då märkte davy den så han tvärnitar och sitirrar. Jag skänklar och han går framåt och tar ett ENORMT hopp över. haha. Jag fortsätter rida honom som inget har hänt och ibland rider jag över den. Några gånger tog han ett stort hopp över den men efter varje gång jag gått över slappna han av mer och mer. TIllslut efter en stund var han duktig att gå över den till och med trampa på den. Han var spänd men litade på mig till 100%. Jag skrittade och travade över den. Sedan bad jag pappa flytta den en sista gång. Han tog ett jätte hopp sedan blev det lugnare och lugnare. Han var riktigt duktig. Man kan säga att det inte var ansträngade för honom red bara honom så han fick jogga och medan han gjorde det tog jag fram en vattenmatta för det ska han träna på varje pass jag rider nu mer så att han bara accepetar den. Så denna höst ska jag rida med den tills han accepterar den.
 
Med Laguna tog pappa henne i grimmsaftet och grimmat och lädde henne medan jag red Davy. Vi gick bara till plogresturangen och tillbaka. Hon behövde också röra sig och jag han inte rida henne men hon fick iaf röra sig. Vid resturangen kom dom som ägde den och berömde hur fina hästarna var. Dom klappade dom och sprang in och hämtade varsin morot till hästarna. Så himla gulligt!! :) 
 
Nu sitter jag i soffan efter att ha duschat. Nu ska jag nog sova så jag orkar med morgon dagen. SUKT trött! 
KRAMIS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback