Uffe träning

 
Hej! 
Har precis landat hemma efter dagen hoppträning, för ny träbare, ny omgivning, nya ryttare. allt är nytt där.
Det är alltid så spännade att lära känna en ny tränare som man ska sammarbeta för att komma framåt. Denna tränare jag testat idag heter Ulf Johansson och är A tränare i fälttävlan. Jag har ättt ort att säga "grym". Han kändes kanon och så bra. Han hade ett snällt och lugnt sätt att träna folk, han gav possetiv gretik och puscha en hela tiden. Beröm. Han var precis så som jag vill ha det. Jag gillar inte det där hårta sättet att träna hästar, att man ska slå på dom och massa sånt, det är SSÅÅ FEL. Men uffe kändes så RÄTT för mig och davy. Det har sommsakt bara gått 1 träning och jag ska fortfarande rida några till träningar innan jag bestämmer mig till 100% men det kändes så bra med honom.  
 
Men Davy då? 
Han kändes lite sprattlig i benen. Lite häng och släng i skritt och trav. Passet var upplakt så kul. Vvi började med att trava över bommar, Davy kändes ganska framåt nästan jobbigt, han ville inte va samlad över bommarna. Annars fin. Sedan hoppade vi stuts på lång sidan först 2 stuts sedan ca 5 galoppsprång till 2 stuts igen. Där bjöd han lite väl. Han var väldrigt pigg i början. Sedan jobbade vi stuts volt stuts. Gick bra. Paus sedan skulle vi hoppa en svår grej, från långsidan 2 stuts vända dräckt upp på ett kryss som stog på medelinjen sedan svänga åt andra hållet snätt hoppa 2 stuts sedan kryss och åt andra hållet. som en åtta. Där var davy KANON. på svåraste övningen satte han den bäst. Han fick till det eller vi fick till det precis som Uffe ville ha det. Sedan hoppa vi samma fast krysset blev ett räcke på kanske 90 cm. Gjorde samma sak fast åt andra hållet i en åtta. Kom fel in på stutsen två gånger så då ville jag börja om. Då gjorde jag det och vi kom så perfekt. Han FLÖG. så fint. Sedan gick vi till en annan övning där vi först travade över 4 bommar fattade galopp och hoppade ett räcke på långsidan. Där krångla han lite. Jag tog allt fel och trodde han skulle hoppa av tidigare fast han valde ett språng till så vi hoppade jätte nära hindret och jag fick inget klokt benfäste i sadeln som jag brukar ha så jag flög lite i luften :D haha. Jag hittade balansen fort gjorde om samma övning dräkt. Han blev lite osäker på räcket men han hoppade ändå. Kom igen och han fick till det perfekt. När vi gjort det och pausat en stund hoppade vi räcke och oxer i en linje på långsidan. Samma räcke som vi hoppade förut fast åt andra hållet. Han tog i extra mycket över räcket så det inte anföll(haha). Sedan 4-5 galoppsprång till en upphöjd galoppbom sedan en bred härlig oxer. ASSÅ jag ÄLSKAR  as BREDA oxrar. Man flyger verkligen på riktigt. Vi kom så bra på linten så. Tillstist svslutade vi med en mini bana. Det så ut så att först linjen med räcke oxer sedan hade han gjort om ena stutsen till ett räcke sedan en båge till hindret på medelnjen och mot andra räcket på långsidan. Som en S båge typ.  Fick till linjen bra, sedna kom vi bra på 1 och 2 i "S" bågen bara att vi kom lite kånstigt på sista så vi hoppade om S bågen och fick till det bra. 
 
Är sååå nöjd! HATTEN av till Uffe. en grym tränare för mig och davy. Fick massor av beröm hur fin davy var av massor av tjejer på läktaren. Dom tyckte han hade så fint steg och en trodde havy var TYSK inport !! haha nää han kommer från "landet" Gotland! haha. Dom berömde mig för min sits och massor av sånt. man bli så glad! :D skorven kändes halv bra med uffe kändes som en grym tränare! 
kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback