Thiedemantygel

Finns te.x att köpa på hööks och många andra butiker i sverige! finns i alla storlekar och färger.
Är det mest ultimata man kan ha på sin häst. 
Man märker hur det blir mer populärt i hästvärlden vilket jag är grymt glad över. Den har verkligen öppnat miljoner dörrar för mig. Asså så enormt. 
Den är på så sätt bra för den hjälper hästen att hitta formen. veta hur den ska göra och allt sånt. Den ger eftergift så fort hästen gör rätt. Jag började med att ha den löst första dagarna sedan in med den mer och mer. När davy blev mer och mer stadig släppte jag efter på den och tillslut gick han utan. Detta var väldigt länge sen. Jag använde den VARJE dag och blandade den inte med att ha något annat hjälpmedel utan jag körde all in på den. Detta var väl för 2 år sedan då jag inte kunde särklillt mycket då jag inte viste hur man gjorde. Så den har både hjälpt mig att lära mig hur man gör och min häst.
Det är mitt tipps till er som har hästar som har svårt för formen, det hjälper dig och jag kan LÅVA dig! Så lång skillnad mellan hästen och nu.. Du kommer inte ångra dig. 

Blanda inte med te.x ett gummiband. Kan nästan vara säker på att det kommer inte hjälpa dig. Själv är jag imot gummiband. Jag hatar det pgr att det inte ger eftergift, utan den spänns in och där går hästen utan att kunna få frihet alls. Gillar inte alls. Men det är min åsikt i det hela! 
 
Thidermantygeln är inte bara bra för formen utan den gör så att hästen inte kan skena iväg i skogen, bocka, eller att hästen stegrar. Man kan känna sig väldigt trygg med den och den är grym på ALLA sätt! Nu rider jag inte med den längre för jag känner att det behövs inte. Men jag kommer alltid använda den så fort jag kanske får en ny häst som inte kan. STORT TIPS till dig med något sånt problem! 
kram ps. Jag kommer inte lägga ner "min fåniga blogg" ;) 
tusen tack ALLA underbara människor som skriver så fint till mig... dör <3
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag föredrar graman tygeln.
min unghäst hade svårt att hitta formen tidigare, men nu har den släppts massor. :)

Lite för mycket i skritt då hon hellre går bakom lod.
så vill gärna ha henne lite framför lod nu tills hon är stadigare :)

2013-08-28 @ 18:09:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback