svaga sidorna

 
Jo. som ni vet håller jag på att plugga in LA:P1 För att jag ska kunna pogramet när det är dags att starta pogramet som vi kommer göra i höst. I LA:P1 är det ganska mycket nya rörelser vi aldrig ridit på tävling men vi gjort på träning men jag känner att det är mycket jag behöver täna på så det sitter ordentilngt. Eller allt i alla pogram behöver man ju träna på och bli bättre på allt och det kommer man behöva HELA livet men om man ska tänka på nya rörelser som böhöver sitta bättre. 
 
Såklart finns mina händer och spökar ALLTID och det är dom som jag måste lägga 110%+ arbete på för att få dom stabila och bra, för när dom blir stabila  kommer så många dörrar öppnas. Ni som kanske inte vet mitt problem med mina händer är att dom inte vill va still och stadiga, som ett tix. MEN det har blivit så mycket bättre denna vårtermin så jag hoppas för hela mitt hjärta att det ska försvinna nu i höst. Jag är en ren kämpe och vill komma någonstans och kommer göra allt för det. Denna höst ska jag kämpa så in åt i helvete mycket, jag kommer verkligen kämpa.. Och jag hoppas mina tränare, föräldrar och nära vänner vill stötta mig. Om inte fixar jag det nog inte.. Men tillbaka till pogramet och davys och mina svårigheter..
     Vi börjar med Öppnan den sitter bra tycker jag men jag har så mycket kvar för att dom ska bli bättre. Det är nog det minsta problemet i pogramet tror jag av dom lite svårare rörelserna. Inridningen i galopp till hallt kan nog va lite knepigt men bara jag får han tillräckligt sammlad som jag får vissa gånger jag tänar på sånna rörelser så går det men det är något jag behöver träna på. Sluta grån A till någonstans på långsidan är lite knepigt med. Det är något vi inte jobbat på så mycket. vi har jobbat med det på långsida med inte på den rörelsen. men det är nog något vi kommer jobba på mycket nu i höst.
 
Skritt till galopp men det sitter iaf ganska bra tycker jag men det är också något jag behöver träna på. Sedan har 
vi Galopp i serpentiner, svårigheten med davy där är ju att han inte får göra byte till korsgalopp och han kan inte byten (ska lära honom när jag har koll på allt annat) . Det är en svårighet då jag inte tränat så jätte mycket på sånt. När man gjort serpentinerna kommer man ju till ett "enkelt byte" som det heter då man saktar av till skritt från galopp sedan galopp från skritt. Det har jag och davy tränat på en helt del "utan tränare" men det går faktsikt frammåt en hel del. men dom är allt annat än perfekta. Men ibland får jag faktsikt till några riktigt bra för att vara jag och skorv. Övning ger fördighet ;) 
I pogramet ska man ju rida i samlad trav och samlad galopp. När man talar om samlad galopp och trav "tror" jag det är så att dom ska trampa under sig och vara mer samlade. 
Det kan vara ett problem men troligtvist inte. isånnafall galoppen...
 
Som ni hör är det en hel del grejer vi behöver förbättra fast allt behöver förbättras men öving ger fördighet som ni vet! so jag kommer jobba stenhård för jag vill verkligen det här! 
så taggad inför träningar och tävlingarna i höst. Jag ska göra min resa bättre än någonsin!
kram
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Stort lycka till :)

2013-08-08 @ 17:49:56
URL: http://www.erikajoyisabella.horseworld.se
Postat av: Anonym

Skriv inte så mycket !

2013-08-08 @ 21:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback