Stuttsande ponny

 
hej.. förlåt en en dag för sämsta uppdateringen. Har iaf varit med  amanda, lilly och tuva efter skolan! vi badade typ bara. Efter det red jag och man vet aldrig hur davys humör är och idag var det sämst. Asså kändes bara strässat och jobbit. Davy var fin delvis. Men särklillt i galoppen fattningarna och typ avsakningar ibland i en hörpassering eller ett änkelt byte stuttsar han i fett sakta galopp. Han typ var strässat och när davy bli så blir jag sur för han får inte stå och tutsa men ja, jag vet att jag inte får bli arg när han är strässad för då blir han mer strässad.Men han hoppade väldigt mycket och särklillt en gång då han tvärnita gjorde små stuts och sedan hoppade rakt upp i luften och jag typ flyger men kommer tillbaka snabbt i sadeln. Men jag blir så arg.. Han var sakit jobbig. Men fick till det efter en kritt paus då båda fick pusta ut. Efter det blev det bättre, mycket bättre men inte bra. Han stutsade iaf inte mer. I mellan åt i traven var han så fin. Han gjorde några perfekta skänkelvikningar men när jag skulle göra sluta från a till e så blev han ofukoserad.. Jag var nog lite trött efter sjukt mycket gå, davy hade en sur dag så vi knölade ihop det dåligt. Men imorgon ska jag ta nya tag med ett nytt dressyrpass och hoppas det går bättre.
 
Vi slutar rätt sent sen får vi gäster så vi får se om jag klämer ihop ridningen. 
Har iaf varit lite smått ego ikväll nu precis och unntat mig med att ta hand om mig själv. Har haft anskitsmask och sedan tagit en varm härlig dusch. Har iaf tränat idag.. gått as långt, haha.. och sedan ett dressyr pass. Nu ska jag softa och njuta av mitt liv, eller? haha. 
 
IMORGON SKA LOTTNINGEN UT AV BLOGGTÄVLINGEN AVSLUTAS. TACK ALLA FÖR NI VILL VARA MED! TUSEN TACK!! :)
 

Kommentarer
Postat av: Vickan

Åh fy satan vad fina ni är!! Som gjorda för varandra verkligen! Härligt att se :)

2013-08-22 @ 22:50:52
URL: http://victoriashastar.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback