PONNYN LEVERERA!

Vet att låten kanske är lite lugn men jag älskar låten ;)
 
Hej!! 
Ni kan inte förstå hur bra det gick för att det var första hoppträningen efter 3 veckors sommarvila.. 
VI tar allt från början.
 
Vi åkte till Silikaten och var framme ca 13:30. 
Märta och Alva var redan där. Det var redan två som hoppade på stora hoppbanan och det var underbara Pauline och Nora på sina två fina hästar. 
Jag lastade ur davy och sadlade m.m. Jag red iväg hälsade kramade alla och pratade. Nora och Pauline var nästan klara så vi kunde ta fram och flytta några hinder som vi ville ha det. Banan bestig av 4 räcken, 1 oxer och 1 kryss. 
PÅ frammridningen kändes han fin och possetiv. Han ville först inte gå i låg form men jag lät han börja i lite högre form eftersom han var lite grining. Jag gjorde massor av trav övergångar mycket trav, Ställa böja, göra olika bågar och öppnar o slutor. När han kändes fin fattade jag galopp och jag fick till enormt fin övergång i galopp. Hahah, men det blev grym. Jag fortsatte galoppera igång honom men han var lite dum och ville inte riktigt göra som jag ville i galoppen.. , Försökte mjuka ihop honom med änka byten men han ville inte och typ drog upp huvudet i övergångarna så det såg nog förjävligt ut just där. Men så kan det gå. 
 
När jag kände mig klar saktade jag av skrittade några steg sedan satte vi igång med framhoppning. vi red på ett kryss gjorde det ca 3-4 gånger i trav sedan 2 gånger i galopp. Han tyckte det var så kul. Han skötte sig över det "MINI" krysset. Sedan hoppa vi en oxer med en travbom innan. Kände att vi kom lite nära dom flesta gångerna men det berodde på att travbommen var egentligen avsänd för c-ponny för humlan (märtas häst) är en c-ponny. Men det gick så bra ändå. Hoppade några linjer lite här och var på mini höjd, snackar då krytt och räcken på 40-50 cm. När vi gjort nästan alla små rörelser höjde jag upp oxen så hoppade vi den typ 2 gånger var sedan hoppa märta en bana på kanske 60-70(?) cm. Såg så fint ut!! :) Sedan hoppa Alva en bana på samma, såg också super fint ut. Sendan jag.. HAHA davy var jäkligt pigg eller alla 3 hästarna var pigga. När davy är pigg och överladdad och ska hoppa små hinder hoppar han typ över hinderstöden och gör världens spark. Jag red inte så enormt bra där. Jag lät han springa iväg lite för mycket, ahha det var lite kul men så för jag ju liksom inte tänka. Jag skärpte till mig lite men ändå tar han enorma språng över. Men jag är van så jag sitter som en smäck i sadeln fast han gör så. 
 
När dom andra hoppat bana igen så höjde jag upp till 80-85 cm bana. Snacka om att min häst hatar låga hinder. När hindrerna är  räcken och oxrar INTE KRYSS  som är över 80 skärper han sig så sjukt mycket. Jag "RED" han på ett mycket bättre sätt han var lugnare och hoppade kanon. ASSÅ SÅN SKILLNAD. Han fick bra språng hoppade bra över. Dert var 1 kryss med där sparka han men jag löste det rätt bra. Riktigt nöjd med rundan. 
 
Efter det höjde mamma upp alla hinder till 90 cm så han får känna in sig på den höjden innan lördag. Hoppade inte hela banan utan bara en bit. HAN var SÅÅ FIIN!! han hoppade så bra. fick korsgalopp några gånger men det löser han så bra alltid. 
Är nöjd med passet och om ni ser filmen förstår ni mig nog ännu mer.
Han brukar ju aldrig annars hålla på sådärr på små hinder utan det är när han är överladdad och inte hoppat på ett tag. 
ÄLSKAR DIG MIN FINING!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2013-08-15 @ 21:57:36
Postat av: Anonym

Vad heter låten? Förresten så är du och Davy såå fina tsm!

2013-08-15 @ 23:23:39
Postat av: Anonym

Vad heter låten? Förresten så är du och Davy såå fina tsm!

2013-08-15 @ 23:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback