Och jag tål vad som helst?!

Igår kväll fick jag en kommentar som gick rakt in i hjärtat och krossa det i tusen delar, hemskaste kommentaren ever. 
kommentaren:
Om han e så lätt att få i form varför sågar du ner honom då? Blir så ledsen när jag ser dig rida honom, du drar ner honom i form, och Davy ser faktiskt inte glad ut alls. Dem uttrycksfulla ögonen du snackar om, ser sorgsna ut. Men nu snackar jag bara om dressyren. Tycker du ska lägga av med att såga, lär dig rida rätt istället>:(
 

vad säger ni?
Själv tar jag detta som avensjuka.
Själv är jag helt serriöst knäckt. Kan bara inte förstå att någon skriva något sådant. Asssåå igentilgen vet jag inte hur jag ska tolka det här men mig krossa du totalt. Jag är upprörd, ledsen men mest arg. Jag och många andra har aldrig sätt Davy så fin. SÅ många som kommit till mig till tävlingar och sakt hur fin min poony är. Har ni aldrig sätt davy så lycklig? han springer runt och är så lycklig. Har han någonsin trifts på ridskola? nej, såhär tycker jag och nej, nej nej. ALLA på ridskolan är duktiga och var duktiga med davy men han är inte en sån häst som fixar så mycket barn. Hans ögon är otroliga, han har utrycksfulla ögon som kan vara otroligt lyckliga och glada, man kan se när han är rädd och sur på något, man ser när han är busig. Det man ser mest är dom glada och busiga ögonen. Dom glimmande fantastiska ögonen.. Mitt måtto i livet är att aldrig vara elak och slå min häst. Såga min häst i munnen finns inte ens i min tanke. Det är det värsta som finns. Att se folk göra sånt på sina hästar skär i mitt hjärta. Jag rider honom försiktigt, han är känslig i munnen, och såfort jag ser en människa stå och slå, sparka, dra hästen i munnen mår jag piss. Det är DJURPLÅGERI.
Jag rider honom med små lätta förhållningar annars kan man itne rida honom. Så lös man måste va annars går det inte. Men han är fantastisk.
Jag vill bara säga om du tycker jag rider så får du GÄRNA ta och kontakta mig så tar jag och min familj upp detta och du får se mig rida. Känner att sånt skriver man inte ANONYMT, tar på internet, snackar skit utan kom fram till mig ta det face to face eller behåll det inomborts. Det är bara är så låkt att kommentera anonymt, kommentera värsta elaka grejen och tror att nu känner hon sig så ägd och sänker sig totalt men där har du så sjukt fel. Såklart man får en tjok när en sån kommentar kommer in men jag skiter i det, tänker följa min väg, jag ska lita på mitt hjärta, jag ska följa råd från min familj och mina tränare. Jag tror (eller vet) att mina tränare, föräldrar och alla andra underbara kärleks kommentarer stämmer. Jag litar på min A tränare Hanschen att hennes otroliga ord stämmer samma med min underbara tränare Åsa som är dressyr dommare, sånna ljuger inte. Du får gärna kontakta dom med. Åsa säger verkligen magiska ord, jag får höra av så många som stöttar mig. Jag litar på mig själv, på mitt hjäta att man lyckas bara om man rider med kärlek, gjädje och lycka och inte våld, slag och hat kärlek. 
Jag är nästan 100% säker på att det stämmer. 
Vill bara säga tack till er som finns där alla finna ord jag fått på facebook och alla sidor här på internet.. Alltid får man inte possetiva kommentarer men ja, detta hög så enormt. Hoppas du förstår och att det inte är okej! det är okej att tycka och ha ne åsikt men detta är hat och avensjuka. Att ta till sig något av dessa ord skulle va sjukr. det är helt tvärt imot min värld. Jag vill bara att detta inte kommer på min blogg, detta ska va en blogg men kärlek, gjädje och lycka till ponny toppen ♥

Kommentarer
Postat av: Sillan

Lyssna inte på den personen jag tycker Davy ser skit glad ut och jätte lycklig så du gör absolut inget fel sen är det ju de att de är din häst det är DU som vet hur han rids på bästa sätt hade han mått dåligt hade du säkert märkt de på nått att han slängde av dig elr att han inte ens gick i form så till dig som skrev den där hatkommentaren kolla Davys bakrund så får du reda på hur han va innan och sen prata med Victoria om hur hon har tränat hnm osv INNAN du börjar skriva hatkommentarer

2013-08-26 @ 17:33:36
URL: http://www.sillanslife.blogg.se
Postat av: Emma

Då undrar jag vart hon ser att du sågar ner hästen? Du är nog en av de ponnyryttare som har de finaste händerna jag har sett. Det finns massor av ryttare som har tusentals gånger värre än det där. Du sågar inte ner hästen, absolut inte. Ta inte åt dig!

2013-08-26 @ 17:55:15
URL: http://ourhorses.blogg.se
Postat av: fanny & Filippa-hästblogg

Ni är superfina tsm . Hon/han som skriver det är bara avensjuk . <3 . Fick också en sån kommentar för ett tag sedan att vi inte kunde rida och att det va synd om hästen osv. Förstår hur du mår .

2013-08-26 @ 17:56:29
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se
Postat av: Evelina

Fyfan vad elakt av den som skrev kommentaren! Du är jätteduktig på att rida och du och davy passar perfekt ihop! Låt dig inte slås ner från såna kommentarer! ❤

2013-08-26 @ 18:23:10
URL: http://evelinalav.blogg.se
Postat av: Alva Timén

Den idioten som kommenterade detdär kan säkert inte ens rida och är bara avundsjuk på dig!❤
Du som skrev kommenterade borde skämmas så sjukt mycket nu, och en sak som jag tycker att du borde göra är att höra av dig till Vickan och be om ursäkt & berätta vem du är för dehär var riktigt lågt gjort av dig...!

Ge aldrig upp Vickan, du är bäst och kommer alltid att vara det! Ingen annan kan rida Davy så bra som du gör..❤!
Puss, älskar dig!

2013-08-26 @ 18:33:23
URL: http://alvatimen.blogg.se
Postat av: Hanna ❤

Jag vet egentligen absolut ingenting om hästar, men jag tycker verkligen INTE att han ser sorgsen ut. Och tycker du tider jätte fint!!!!!!! Du ska verkligen inte ta åt dig av den kommentaren! Personen som har skrivit den är troligen bara avundsjuk eller nått sånt!! du rider jätte fint och bra, så tro inget annat!❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

2013-08-26 @ 19:34:30
Postat av: Wilma

Du och Davy är det finaste paret någonsin ❤ Personen som skrev det där kan säkert inte ens rida! Ta inte åt dig hjärtat!
Du är min största idol inom ridningen, du rider Davy (& laggan såklart) bäst av alla! Ingen kan rida honom så bra som du gör, jag lovar! Finns alltid bara ett sms/samtal bort om du behöver prata! Du är bäst hjärtat, glöm aldrig det!

Love you, kram, till min största idol

2013-08-26 @ 19:40:29
Postat av: Lilly

Asså har testat själv att rida Davy och han är INTE lätt. Jag tycker du är en stark person som kämpar varje dag och du förkänar verkligen inte sånna kommentarer. Du är den som rider Davy bäst <3

2013-08-26 @ 21:32:37
Postat av: Lilly

Asså har testat själv att rida Davy och han är INTE lätt. Jag tycker du är en stark person som kämpar varje dag och du förkänar verkligen inte sånna kommentarer. Du är den som rider Davy bäst <3

2013-08-26 @ 21:32:38
Postat av: Anonym

QDet är sant du sågar ner hästen som fan bara att dom går i form så ärmen glammen har du tänkt på deras munnar?'ta ett bet i din mun och dra fram och tillbakagång känns det fast värre så ja, du borden tänka på hur du rider dom
. Du är ju hemsk Jö stakars djur.. Vet du en sak? Ta bort din fåniga blogg också....

2013-08-26 @ 21:32:53
Postat av: Snälla Anonym

Victoria, bry dig inte om denna person. Hen har inget bättre för sig så den vill bara vara elak! hoppas att dina sår läker av alla dessa fina kommentarer dina kompisar/bekanta har skrivit :) Jag tycker att dumma kommentarer skall du strunta fullständigt i och blockera kommentaren istället. PS: Hen vet inte hur Davy är så det så :D

2013-08-27 @ 15:47:00
Postat av: Johan Gadd

Nu har jag ip adresser till de som elakt förtalat och även utgett sig för att vara nån annan vilket är mkt allvarligt. Jag vet varifrån kommentarerna är skickade. Jag kommer att polisanmäla händelsen på torsdag kl 1500 om inte den som skickat kommentarerna dessförinnan har ringt mig och förklarat sig och bett om ursäkt till de två drabbade tjejerna! Mitt nr är 0705451523.

2013-08-27 @ 17:10:25
Postat av: Elin

SUPERBRA Johan !!! Hoppas att dom ringer och pratar med er istället för att det ska bli jobbigt med polisanmälan och så . men om inte tycker jag att ni ska polisanmäla dom där ! Kramar till er . Vickan bry dig inte om dom 2 dom är avundsjuka och vet inte vem dom sårar.

2013-08-27 @ 19:11:48
URL: http://elinengstom.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker att ni ska anmäla dom även fast dom har ringt er . Detta är allvarligt !!

2013-08-27 @ 19:29:12
Postat av: Anonym

tycker att ni ska anmäla dom även fast dom har ringt er . Detta är allvarligt !!

2013-08-27 @ 19:29:13
Postat av: Victoria Gadd

SVAR till Anonym: jag vill inte ta detta på min blogg. Vill inte ha en anonym ursäkt. Jag vill inte ta det här på min blogg så andra kan läsa det här. Så mejla min pappa på [email protected]. Eller så kan du ringa mig istället för min pappa. Jag bits inte ;) Tack!

2013-08-27 @ 22:23:40
URL: http://victoriagadd.blogg.se
Postat av: Flisan från sandö

Gud vilken underbar video. Hoppas att vi ses snart😘😘😊

2013-09-01 @ 17:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback